اخبار برگزیده فضای مجازی،

حاج قاسم دیرتر می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد/ کرایه تاکسی‌گران‌تر نمی‌شود / واگذاری معادن چند میلیاردی به اشخاص صاحب نفوذ

لباس فرم زنان زندانی طراحی شد، قاچاق یکساله سیگار برابر با ۵ سال فروش نفت، حمله شکارچیان به پاسگاه محیط بانی در نجف آباد، شیوه جدید کلاهبرداری بساز و بفروش‌ها و ... از مهم ترین اخبار فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
حاج قاسم دیرتر می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد
به گزارش رسا، علیرضا زاکانی با اشاره به تأثیر ایران در تحولات منطقه گفت: اگر حاج قاسم چند ساعت دیرتر به بغداد می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد همان‌طور که اگر الگو و اراده ایران نبود، سوریه سقوط می‌کرد؛ پس از پیروزی بشار در انتخابات بشار می‌گفت به‌جای این‌که به من تبریک بگویید بروید به رهبری ایران تبریک بگویید.

لباس فرم زنان زندانی طراحی شد
به گزارش میزان محمود ضیائی‌فرد مدیر کل روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تاکید بر اینکه استفاده از چادر برای زنان در زندان ها الزامی نیست گفت: لباس فرم ویژه زنان زندانی طراحی شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار عملیاتی نشده است.

تاکسی‌ها گران‌تر نمی‌شوند
به گزارش ايسنا، حسن کریمی معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی افزایش نرخ تاکسی‌ها را نخواهیم داشت، گفت: یک بار در آغاز سال 93 و پس از افزایش قیمت سوخت نرخ کرایه‌های تاکسی را تغییر دادیم براین اساس حداقل تا پایان سال دیگر شاهد افزایش نرخ تاکسی‌ها نخواهیم بود.

قاچاق یکساله سیگار برابر با ۵ سال فروش نفت
به گزارش واحد مرکزی خبر ، آمارها نشان می دهد هرساله ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد نخ سیگار در دنیا دود می شود که ارزشی معادل ۳۳۰ میلیارد دلار دارد.این رقم یعنی اینکه اگر درآمد یک سال فروش نفت ما 70 میلیارد دلار باشد تجارت جهانی سیگار معادل با درآمد پنج سال فروش نفت کشور خواهد شد.

حمله شکارچیان به پاسگاه محیط بانی در نجف آباد
به گزارش شهروند عصر روز چهارشنبه ٢٦شهریور دو محیط‌بان مستقر در پاسگاه قلعه‌یاور پارک ملی قمیشلو در جریان ورود شکارچیان متخلف به پارک، قرار گرفتند. محیط‌بانان عازم منطقه شدند.تمام شب را به تعقیب و ردزنی متخلفان در کوه سپری کرده و به پاسگاه بازنگشتند.نیمه‌های شب درحالی‌که محیط‌بانان داخل پاسگاه حضور نداشتند گروهی از شکارچیان غیرمجاز وارد محیط‌بانی شده و پس از سرقت دو موتورسیکلت تریل متعلق به دولت، با پرتاب کوکتل مولوتوف و مواد منفجره دست‌ساز به درون پاسگاه، ساختمان محیط‌بانی قلعه‌یاور را به آتش کشیدند.پرتاب مواد منفجره ابتدا موجب انفجار، خرد شدن شیشه‌ها در پاسگاه و درنهایت منجر به آتش‌سوزی و سوختن محیط‌بانی شده است.شکارچیان متخلف همچنین مقادیر زیادی میخ سه‌سر را در مسیر منتهی به پاسگاه روی زمین پخش کرده بودند تا در صورت حضور نیروهای امدادی و امنیتی تایر خودروهای آنان پنچر شود که هم‌اکنون میخ‌ها نیز از سطح جاده جمع‌آوری شده است.

طرفداران احمدی‌نژاد «رادیو» راه‌اندازی می‌کنند
به گزارش اعتماد، محمد محمدي، مسوول كميسيون فرهنگي هما (هواداران محمود احمدي‌نژاد) درباره فعاليت‌هاي فرهنگي اين كميسيون گفت: «باعث افتخار ماست كه تفكرات ما به‌ويژه تفكرات فرهنگي ما در راستاي تفكرات آقاي احمدي‌نژاد و به‌ويژه شخص آقاي مشايي است. همان جمله معروف كه احمدي‌نژاد يعني مشايي و مشايي يعني احمدي‌نژاد را ما هم به‌شدت قبول داريم.»او درباره فعاليت‌هاي رسانه‌يي هما هم گفت: «در حال حاضر ما در حال فراهم ‌كردن مقدمات لازم براي ايجاد يك شبكه راديويي هستيم. مي‌خواهيم «راديو هما» را فعال ‌كنيم اما همه اينها منوط بر اين است كه ما بودجه مشخصي را داشته باشيم. خيلي از دوستان هستند كه مبالغ هنگفتي در ماه به ما كمك مي‌كنند. به‌هرحال كميسيون هم در حال رايزني در مورد نوع پول‌هايي است كه به ما كمك مي‌شود. »

مردی که می‌خواهد یک مادر بخرد!
به گزارش ایسنا، یک مرد 30 ساله در منطقه سینچوآن چین قصد دارد یک مادر برای خود بخرد. این مرد اعلام کرده است که 160 هزار دلار به هر کسی که بخواهد مادر او باشد می‌دهد.او تبلیغات مختلفی را در نت انجام می‌دهد اما شاهدان عینی می‌گویند او روزها در یک پارک بزرگ می‌نشیند و در حالی که یک کیسه پول در مقابلش قرار دارد، منتظر فردی است که بخواهد مادر او باشد.او همچنین چند پوستر در نقاط مختلف پارک چسبانده است که خانم‌های مسن بتوانند آن را بخوانند.

شیوه جدید کلاهبرداری بساز و بفروش‌ها
به گزارش پارسینه، برخی از سازندگان ساختمان با شیوه ای جدید اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان خرید مسکن می کنند.در یکی از مواردی که به اطلاع رسیده است، یکی از خریداران مسکن اقدام به خرید پیش فروش یک واحد آپارتمان به متراژ 85 متر کرده است که در زمان تحویل با یک باب آپارتمان 65 متری مواجه شده. وی گفت سال 91 به فروشنده 20 چک تحویل دادم و مقرر شد به هنگام تحویل سند مابقی هزینه به مبلغ 50 میلیون تومان را پرداخت کنم. اما پس از گذشت 9 ماه متوجه شدم که سازنده 20 متر کمتر از متراژ مقرر شده در قرارداد را ساخته است.همچنین در قرارداد مقرر شد که در صورت دیرکرد در تحویل ساختمان و تغییر متراژ سازنده خسارت به اینجانب پرداخت کند که متاسفانه پس از گذشت 1 سال سازنده نه تنها سند ملک را به اینجانب تحویل نمی دهد، از پرداخت خسارات نیز سرباز می زند و تهدید کرد در صورت پیگیری قضایی سند را تحویل نمی دهد.

امیر داعش در ایران دستگیر شد!
به گزارش ایسنا، داعش برای ایران امیر انتخاب کرده بود که یک نهاد امنیتی، او و اطرافیانش را دستگیر کرده است.طبق پژوهشهای یک نهاد امنیتی، اهل سنت در ایران تمایلی به داعش ندارند و دستگاه‌های امنیتی به موضوع اشراف کامل دارند.

ایران حریف این تپل هم نشد+ عکس
شکست سنگین تیم وینگادا مقابل ویتنام یکی از پربحث‌ترین موارد است؛ حریفی که استایل بازیکنانش کمترین شباهتی به فوتبالیست‌ها داشت توانست این شکست سنگین را به ایران تحمیل کند.



لباس مخصوص شکار خرس+ عکس
این زره مخصوص شکار خرس ها بوده که در قرن 18 در سیبری مورد استفاده قرار میگرفت.



رویانیان در حال اسباب کشی + عکس
محمد رویانیان در گفتگو با مجله تماشاگران امروز گفته که به خاطر پرسپولیس مجبور شده خانه اش را بفروشد و پس از سال ها اجاره نشین شود.


درخواست مسئولان محیط زیست از ائمه جمعه برای اقامه نماز باران
به گزارش مهر، محمدهادی حیدر زاده مدیرکل محیط زیست استان تهران با توجه به خشکسالی های اخیر از رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقامه نماز باران را درخواست و ابراز امیدواری کرد که این قبیل اقدامات با عنایت به عقبه دینی و مذهبی مردم و توجه آنها به احادیث و روایات مربوطه در کاهش مصرف بی رویه آب اثربخش باشد.

واگذاری معادن چند میلیاردی به اشخاص صاحب نفوذ به بهانه کمک به موسسات خیریه
به گزارش میزان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در مورد موضوع سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: متاسفانه برخی از معادن کشور که ارزش چند میلیاردی دارند به افراد ذی نفوذ واگذار شده است.او گفت: این واگذاری‌ها به این افراد ذی نفوذ بدون تشریفات قانونی صورت گرفته است که اگر اصلاح نشود به زودی اسامی این افراد را به رسانه‌ها خواهم گفت.نماینده مردم محلات در خانه ملت در ادامه با بیان اینکه این معادن بر روی کاغذ به موسسات خیریه واگذار شده است، گفت: ردگم کنی‌هایی در واگذاری این معادن وجود دارد، اما تحقیقات ما نشان داده که این واگذاری‌ها اسماً به موسسات خیریه صورت گرفته، اما در حقیقت به افراد ذی نفوذ واگذار شده است.سلیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در خصوص این موضوع با وزیر صنعت صحبتی داشته‌اید یا خیر، گفت: من حضوری در مورد این واگذاری‌های مشکوک با آقای نعمت‌زاده صحبت کرده‌ام، اما ایشان می‌گوید که بی‌اطلاع است.

جداسازی دانش‌آموز براساس مبلغ پرداختی والدین!
به گزارش ایلنا، یک مدرسه ابتدایی در تهران اقدام به تفکیک دانش آموزان در کلاس‌های هوشمند و غیر هوشمند بر مبنای پرداخت یا عدم پرداخت کمک مالی والدین برای هوشمندسازی کلاس‌ها کرده اند.دبستان پسرانه‌ای واقع در منطقه ۵ تهران اقدام به تفکیک کلاس‌های درس به دو نوع هوشمند و غیرهوشمند (عادی) کرده‌اند که بر این اساس دانش‌آموزانی که هزینه هوشمندسازی کلاس‌ها از سوی والدین آنها پرداخت نشده باشد، در کلاس‌های عادی تحصیل خواهند کرد.بنا بر این گزارش؛ کلاس‌های هوشمند در این دبستان تنها مجهز به ویدیو پروژکتور و تخته هوشمند است که این نوع تخته تصویر پروژکتور یا نمایشگر را لمس می‌کند و با قرار گرفتن در محیط ویندوز می‌تواند بدون استفاده از صفحه کلید و ماوس و تنها با لمس کردن به مدیریت تخته پرداخت.

انتهای پیام /



برچسب ها: اخبار ، برگزیده ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیانک
۰۸:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خدا نکند پای داعش به کشور ما برسد،،
Iran (Islamic Republic of)
احمدنوابی
۱۲:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
خدانگهدارت باشه حاج قاسم این مملکت تاغیورمردانی مثل شماداره همیشه بیمه است بایاری خدادمتگرم بمولاسالار.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
کشوری که به مقدسات به وطن پرستی به ناموس وشرف به مردانگی معتقداست جایی برای داعش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۷:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
عالی بود
آخرین اخبار