جانشین‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 10 از رفع گره‌های کور ترافیکی و ایمنی نقاط حادثه خیز و ایجاد بستر مناسب برای تردد برای عابران و خودروها خبر داد.

 داریوش زرین پور جانشین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: یکی از رویکرد‌های منطقه افزایش سطح ایمنی در معابر است به همین اساس با همکاری پلیس راهور نقاط حادثه خیز شناسایی شده وضعیت این نقاط با اتخاذ تمهیدات مناسب در دستور کار منطقه قرار دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه تقاطع بزرگراه‌ یادگار امام (ره) و خیابان طوسی که بالاترین درصد تصادف‌های جرمی و منجر به فوت را به خود اختصاص داده است افزود: در جلسه‌ی شورای ترافیک برای ایمن سازی این معبر تدابیر ویژه‌ای شامل ایجاد راستگرد‌ و نصب چراغ راهنمایی و رانندگی و هشدار با اعتبار یک میلیارد تومان به تصویب رسید که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
 
زرین پور تصریح کرد: اطلاع رسانی و فراهم سازی بستر مناسب برای عبور و مرور رهگذران از معابر را در کنار حذف نقاط حادثه خیز از اقدامات دیگر منطقه است و با توجه به افزایش حجم ترافیک در نیمه دوم سال عملیات خط کشی 80 نقطه و گذرگاه و نیز نصب تابلو‌های آبی رنگ ویژه عبور عابر پیاده انجام شده است که این تعداد معادل 70 درصد کل معابر وخیابان‌ها است و با تلاش دست اندرکاران و عوامل اجرایی  تا قبل از بازگشایی مدارس این عملیات در سایر خیابان‌ها به اتمام می‌رسد.
 
وی تعریض خیابان‌‌ها و حذف نقاط حادثه خیز را مشمول خیابان‌های دیگر منطقه هم دانست و افزود: با حذف برخی تقاطع‌های خیابان امام خمینی(ره) و ایجاد راستگرد‌ها نقاط حادثه خیز این محور حذف و عبور و مرور در آن با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
 
 زرین پور خاطرنشان کرد: در قالب طرحی  پنج ساله در تلاش هستیم نسبت به تملک و سپس تعریض خیابان‌ کارون و خیابان هاشمی اقدام کنیم تا هم بار ترافیکی این منطقه کاهش یابد و هم گذرگاه‌های مناسبی برای عابران ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازگشایی ، مدارس ، فصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار