سفیر ایران در کویت؛

ایران از هماهنگی با کویت در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند

سفیر ایران در کویت در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت جمهوری اسلامی ایران از هماهنگی با کویت در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "علی‌رضا عنایتی" در مصاحبه با روزنامه کویتی النهار با اشاره به برگزاری نشست کمیته رایزنی سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و کویت در تهران که ریاست هیئت کویتی را "خالد الجارالله" معاون وزیر امور خارجه این کشور برعهده دارد، افزود: معاون وزیر امورخارجه کویت روز یکشنبه در صدر هیئتی بلندپایه با سفر به ایران با شماری از مقامات ایرانی پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود این نشست‌ها را نتیجه سفیر اخیر "شیخ صباح الاحمد" امیر کویت به تهران دانست.

سفیر ایران در کویت با تاکید بر استقبال ایران از هماهنگی عملی و سازنده با کویت در زمینه مبارزه با تروریسم در چارچوب توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور، گفت: هماهنگی با کویت به عنوان کشوری همجوار و مهم در منطقه برای ایران ضرورت دارد.

"عنایتی" افزود: امنیت ایران با امنیت کویت و منطقه در ارتباط است و ایران و کویت به این موضوع باور دارند.

وی همچنین انتشار خبرهایی در مورد درخواست ایران از کویت برای میانجی‌گری در مورد مشارکت تهران در ائتلاف جهانی بر ضد داعش را رد کرد و گفت: ایران چه در داخل ائتلاف و چه در خارج از آن به وظیفه خود عمل می‌کند.

سفیر ایران در کویت تصریح کرد: مبارزه با تروریسم مسئولیت تمامی کشورهای منطقه است و نه کشورهای خارج از منطقه؛ کشورهای منطقه توانایی مقابله با تروریسم را دارا هستند.

"علی‌رضا عنایتی" در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به هماهنگی ایران با کویت در خصوص خطر داعش، اضافه کرد: ما به مشورت مداوم نیاز داریم حتی اگر وقت زیادی را بطلبد.

انتهای پیام//
برچسب ها: کویت ، ایران ، جمهوری ، اسلای ، سیاسی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار