اصفهان/

آثار با هنر ماندگار می‌شود

استاندار اصفهان گفت : هنرمندان از روحی زیبا برخوردار هستند و با هنر است که آثار ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در سلسله نشست‌هاي ديدار و گپ‌‌و‌گفت‌ هنرمندان پیشکسوت اصفهان در خانه هنرمندان كه با حضور حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد محمود فرشچیان و هنرمندان پیشکسوت اصفهانی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس پیشین سازمان یونسکو در سفر به اصفهان مبهوت آثار هنری اصفهان شده بود.

استاندار اصفهان افزود: گردشگران خارجی که از اصفهان بازدید میکنند، با ديدن آثار تاريخي و فرهنگي میگویند اصفهان نصف جهان نیست و همه جهان است و از بزرگي و زیبایی اصفهان حرف می‌زنند.

وي ، ادامه داد: اما من معتقد هستم که اصفهان به دلیل اینکه هنرمندان بزرگی دارد نصف جهان خوانده میشود.

زرگرپور با اشاره به عظمت هنر و اهمیت آن عنوان داشت: حضور هنرمندان ارزشمند، باسابقه و نابغه همچون استاد فرشچیان، نصف جهان را به همه جهان تبدیل کرده است.

وي يادآور شد: استان اصفهان از پیشینه هنری بسیار خوبی برخوردار است و در دیدگاه مقامات جهانی نصف جهان نیست؛ بلکه تمام جهان است.

مدير ارشد استان با اشاره به خاطره‌ای از رئیس سابق سازمان یونسکو، عنوان كرد: فردریکو مایور، رئیس پیشین یونسکو در سفر به اصفهان مبهوت آثار هنری اصفهان شده بود و به احترام عظمت آثار هنری با پای برهنه در میدان امام قدم می‌زد.

زرگرپور اذعان داشت: حکما میگویند زیبایی عقل، علم و زیبایی روح، هنر است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، اگر قرار است چیزی ماندگار شود، باید با زبان هنر بیان شود.

در این مراسم، استاد فرشچیان با بيان خاطراتي از دوران شاگردي خود نزد استاد امامي، عنوان كرد‌: من کاری برای اصفهان نکرده‌ام و اگر بوده، وظیفه به شمار می‌رفته است؛ من یک نقاش هستم که سعی می‌کنم خدمتگزار کشورم باشم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز اظهار داشت: اصفهان شهر تمدن ساز و پایه گذار فرهنگ و تمدن بوده و من معتقدم که دبیرخانه هنرهای تجسمی باید در اصفهان پایه‌ریزی شود.

حسین نوش‌آبادی افزود: اساتید و هنرمندان بسیاری در کنار ما هستند کهقدر و منزلتشان را نشناختهایمو در این باره باید تلاش جدی صورت پذيرد.

وی بیان کرد: کسی که اثری از خود برای جامعهاش به جای بگذارد، یک آدم بزرگ است و استاد فرشچیان هم توانست با اصالت و باورهای دینی که به نمایش میگذارد، نشان دهنده آن باشد که چه انسان بزرگی است.

نوش آبادی با اشاره به غربت ارزش ها و معنویت در جهان حاضر افزود: استاد فرشچیان با خلق آثار گرانسنگ، مردم را با عمق ارزش ها آشنا کرد.

وی با تاکید براینکه اصفهان شهر تمدن ساز و هنرپروراست افزود: مبدا و منشا هنرهای تجسمی ایران، اصفهان و هنرمندان این استان هستند و هنر این خطه بسترساز دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین الملل است.

نوش آبادی ابراز امیدواری کرد : دبیرخانه هنرهای تجسمی ایران در اصفهان استقرار پیدا کند تا این استان به عنوان مرکز ترویج هنرهای تجسمی عمل نماید.

شايان ذكر است،‌ با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان و حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم اختتاميه بيست و ششمين جشنواره تئاتر استان نيز در تالار فرشچيان برگزار گرديد و از برترين هاي جشنواره تجليل شد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، آثار ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.