حوادث استان‌ها در يک نگاه؛

تفریح مرگبار یک خانواده اهوازی/ حبس خانگی زن جوان و فرزندانش/تيراندازي به ورزشکاران شوشتري

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

تفریح مرگبار یک خانواده اهوازی در دزفول

در پی واژگونی یک قایق تفریحی در رودخانه دز واقع در شهرستان دزفول، یک پدر و دو فرزند خردسال وی ناپدید شدند، اما چهار نفر از سرنشینان قایق نجات یافتند.

مجتبي خالدي سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره اين اتفاق گفته است: ساعت 23 شامگاه بیست و هفتم شهریور امسال یک خانواده چهار نفره اهوازی که شامل یک زوج جوان همراه دو دختر سه و شش ساله بودند، برای تفریح به حاشیه رودخانه "دز" در شهرستان دزفول رفته و سوار یک قایق اجاره‌ای شدند که علاوه بر قایقران، دو مرد مسافر دیگر نیز درون آن بودند.

خالدی مي‌افزايد: قایق تفریحی پس از طی مسافتی وقتی به بخشی که عمق رودخانه در آنجا بیشتر است، نزدیک و همزمان دچار نقص فنی شده و قایقران سعی کرد آن را کنترل کند تا با کاهش سرعت حرکت، قایق را به بخش کم عمق رودخانه منتقل کند، اما به دلیل سرعت بالایی که قایق موتوری داشته، قایقران موفق به کنترل آن نشد.

وی تصريح کرده است: قایق واژگون شده و هر هفت نفر سرنشین به درون رودخانه افتادند و درخواست کمک کردند و در همین موقع چند نفر از مردم بومی منطقه خود را به آب زدند و ابتدا زن جوان را از میان امواج رودخانه پیدا و به ساحل منتقل کرده و سپس سه مرد دیگر را که در میان امواج رودخانه گرفتار شده بودند، زنده از آب خارج کردند اما مردم هر چه تلاش کردند تا سه نفر دیگر را نیز نجات دهند، موفق نشدند.

"عبدالحسین معظم‌فر" سرپرست آتش نشانی شهرستان دزفول هم در اين باره گفته است: از صبح روز گذشته عملیات نجات از سر گرفته شد، اما گمان می رود چون این افراد در عمق چهار متری رودخانه افتاده اند، احتمال زنده ماندن شان وجود ندارد و صد در صد هر سه نفر غرق شده اند.

پایان حبس خانگی زن جوان و فرزندانش با حضور پلیس

زن جوانی که به همراه فرزندانش حبس خانگی شده و مورد آزار و اذیت همسرش قرار می گرفت با حضور به موقع پلیس آگاهی شهرستان دره شهر در استان ایلام از مرگ نجات یافت.

پلیس زمانی از این جریان اطلاع پیدا کرد که این زن جوان توانست شرح حال خود را در یادداشتی توسط فرزند خردسالش به دست دادستان شهر برساند.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان "دره شهر" با اطلاع از موضوع حبس این زن، بلافاصله مراتب را به پلیس گزارش و دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد.

زن جوان که دیگر تحمل این اذیت ها را نداشت با بستن طنابی به پنکه سقفی منزلش قصد خودکشی داشت که با حضور به موقع پلیس این زن جوان از مرگ حتمی نجات یافت و به همراه دو فرزندش پس از دلالت به مرجع قضایی تحقیقات از آنها آغاز شد.

زن جوان درباره اقدام خود گفته است: همسرم برای کوچکترین موردی حق خروج از منزل را برای من منع کرده و همیشه در خانه را با قفل‌های محکمی مسدود می‌کرد به طوری که حتی حق دید و بازدید از اقوام را هم نداشتم.

وی افزوده است: همسرم دارای مشکلات روحی و روانی بود گاهی اوقات فرزندانم را از منزل بیرون انداخته و آنها را تا نیمه های شب گرسنه و تشنه در کوچه رها می کرد.

وی با اشاره به اینکه چند بار قصد خودکشی داشته است، بیان کرده است: به خاطر فرزندانم این سختی ها را تحمل کردم و هر چه با همسرم صحبت می کردم جوابی به غیر از کتک کاری و آزار و اذیت ندیدم.

پایان غم انگیز سنگ پرانی های یک جوان

سنگ‌پراکنی‌های مرد جوان به سمت خانه‌ای در شهر بابل جنایت را رقم زد.

این حادثه ساعت 20 و 14 دقیقه هنگامی رخ داد که قربانی حادثه پس از مراجعه به در خانه‌ای که عامل جنایت در آنجا میهمان بوده، شروع به سنگ انداختن به سمت شیشه‌های آن خانه کرد.

مرد صاحبخانه که از این کار جوان مهاجم ناراحت شده بود در حالی که چاقویی در دست داشت به سمت وی رفته و ضربه‌ای به سینه‌اش وارد کرد و جوان مهاجم بلافاصله پس از اصابت کارد روی زمین افتاد و بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داد.

براساس اعلام پلیس، محل دقیق وقوع جنایت روستای "درزیکلای نصیرائی" بخش "گتاب" شهر "بابل" بوده است.

براساس این گزارش، مأموران با حضور در محل جنایت در بررسی‌های اولیه دریافتند مردی به نام «رضا» 38 ساله که به عنوان میهمان در خانه یکی از اهالی روستا حضور داشته، به علت سنگ پرانی از سوی شخص دیگری به نام «محسن» 25 ساله به سمت خانه میزبان از خانه خارج و با این فرد درگیر شد. در پی این نزاع و درگیری، رضا به سمت این جوان حمله‌ور شد و یک ضربه چاقو به قلب وی وارد کرد. مأموران در ادامه تحقیقات، رضا را به اتهام قتل دستگیر کردند.

سوء استفاده مردی از اعتماد برادرش

فردی که با سوءاستفاده از اعتماد برادرش با ایجاد رمز دوم به حساب او دستبرد زده بود توسط پلیس فتای استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتای فارس و تنظیم شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش خواستار رسیدگی به پرونده شد.

 پس از تحقیقات اولیه توسط کارشناسان مشخص شد برداشت‌ها که حدود 700هزارتومان بود به‌‌صورت خرید کارت شارژ تلفن همراه و خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی صورت گرفته است. پس از بررسی اظهارات مالباخته و بررسی ادله فنی، ردپای برادر شاکی پیدا و وی با هماهنگی قضایی، به پلیس فتای فارس فراخوانده شد.

 برادر شاکی ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله به جرمش اقرار کرد.

دعوت از کارشناس برای فهم حرف‌های متهم

سارق کر و لال سیم و کابل‌های برق تبریز حین دزدی از کوره آجرپزی دستگیر شد و به 40 فقره سرقت اعتراف کرد.

صابر عباس‌زاده، رییس پلیس آگاهی آذربایجا‌ن‌شرقی در اين باره توضيح داده است ماموران متهم را حین سرقت سیم کابل از کوره آجرپزی دستگیر کردند اما به دلیل کر و لال‌بودن متهم منظور او را متوجه نمی‌شدند و وی نیز حرف ماموران را نمی‌فهمید تا اینکه با هماهنگی قضایی، از کارشناسان و مترجمان کانون ناشنوایان دعوت شد.»

 این مقام انتظامی مي‌افزايد: «متهم پس از مواجه‌شدن با دلایل و مدارک به 40 فقره سرقت سیم کابل در نقاط مختلف شهر تبریز اقرار کرد.» این مقام انتظامی اضافه کرد: «سارق با موتوسیکلت فاقد پلاکی که در اختیار داشت، کابل‌ها را بعد از سرقت، حمل و در محل‌های پرت و خلوت اقدام به سوزاندن روکش آنها می‌کرد سپس به فروش می‌رساند.»

عباس‌زاده علل و انگیزه ارتکاب سرقت را در اعتیاد به موادمخدر از نوع هرویین، بیکاری و فقر مالی و انگیزه اجتماعی و حس جامعه‌گریزی متهم دانست.

سرقت های صاحب کافی نت از مشتری‌ها

صاحب یک "کافی‌نت" از حساب مشتریان خود سرقت می‌کرد.

"اسدالله زحمتکش" رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از به دام افتادن یک دزد اینترنتی در کرمانشاه خبر داده و گفته است: یک متصدی "کافی‌نت" از حساب‌های بانکی افرادی که به مغازه او مراجعه می‌کردند، سرقت می‌کرد.

 وی بيان داشته است: سر نخ این ماجرا پس از مراجعه یکی از طعمه‌ها به پلیس کشف شد که به دلیل برداشت غیرمجاز از حساب خود به این مجموعه مراجعه کرده بود.

سرهنگ زحمتکش مي‌افزايد: ماجرا از این قرار بوده که پس از مراجعه این مرد به کافی نت، متصدی این مغازه شماره حساب فرد را یادداشت و با بازیابی رمز‌های اینترنی از روی سیستم خود اقدام به سرقت کرده است.

وی گفته است: پس از بررسی‌ها متصدی کافی نت به عنوان متهم اصلی شناخته و بازداشت شد.

سارقان مسلح ساحلی استان بوشهر دستگیر شدند/سرقت خودرو و موتورسیکلت با شگردهای قدیمی

فرمانده انتظامی شهرستان "گناوه" از دستگیری 9 نفر سارق حرفه ای خودرو و موتورسیکلت خبر داد و گفت: با دستگیری یک نفر از اعضای این باند 25فقره سرقت کشف و هشت نفر همدست دیگر به همراه سرکرده باند دستگیر شدند.

سرهنگ قاسمی فرمانده انتظامی شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام وقوع چند فقره سرقت در نوار ساحلی و میدان اصلی شهر طی هفته گذشته پلیس با فعال نمودن گشت های نامحسوس و اطلاعات بدست آمده موفق به شناسایی یک نفر از متهمین بنام "محمد . ح" شد که پس از دستگیری در بازجویی ابتدایی به 23 فقره سرقت با همدستی هشت نفر دیگر با روش بازسازی صحنه اعتراف و اقرار کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان با شگردهای قدیمی نظیر غفلت مالکان موتورسیکلت، نداشتن قفل گردن و رها کردن آن و تعقیب و مراقبت رانندگان خودروها جهت اطمینان از فاصله گرفتن از خودروی خود اقدام به سرقت می کردند.

به گفته سرهنگ قاسمی، ماموران در بازرسی از مخفی‌گاه سرکرده این باند توانستند، 23 دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه خودرو سواری، تعداد 413 هزار نخ سیگار به ارزش ریالی 1 میلیارد 34 میلیون ریال ، هشت قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ، یک قبضه سلاح جنگی کلت کمری بهمراه چهار عدد فشنگ جنگی ، کشف و ضبط کنند.

عاملان تیراندازی به ورزشکاران شوشتر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان شوشتر استان خوزستان از شناسایی و دستگیری 4 شرور و عاملان تیر اندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهروز حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان "شوشتر" استان "خوزستان" در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره تیر اندازی با سلاح شکاری در پارک "داریون" شهرستان شوشتر، توسط 4 نفر سرنشینان ناشناس دو دستگاه موتورسیکلت به سمت تعدادی جوان که در حال انجام ورزش بودند، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی با تشکیل اکیپ ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: با انجام کار اطلاعاتی و همکاری مردم این شهرستان تعداد 4 شرور و عاملان تیراندازی، که دارای پرونده های متعدد نزاع دسته جمعی و تحت تعقیب مراجع قضایی بودند شناسایی و طی 4 عملیات جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند، که متهمان در بازجویی فنی پلیس به جرم خود مبنی بر اختلاف قبلی اعتراف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از مخفی‌گاه متهمان تعداد 2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ، 11 چاقو و 4 عدد چماق مخصوص نزاع کشف کردند.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

"سارق نامرئی" شمال کشور دستگیر شد

دزد تک رویی که با سرقت ماهرانه خودروها در دو استان شمالی به سارق نامریی شهرت پیدا کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، این مرد تبهکار خودروهایی که در مناطق خلوت پارک شده بود را به شیوه ماهرانه‌ای می‌دزدید.
 
تلاش‌های پلیسی برای به دست آوردن ردی از این دزد ناشناس با دریافت گزارش‌هایی از سرقت خودروها در مناطق مختلف شهر تنکابن آغاز شد.
 
با توجه به شیوه و چگونگی وقوع سرقت‌ها مأموران اقدام به تله‌گذاری برای ردیابی دزد ناشناس کردند تا اینکه متوجه شدند وی سجاد نام داشته و از دزدان سرشناس خودرو در غرب مازندران و شرق استان گیلان است.
 
مأموران با توجه به این یافته‌ها اقدام به ردیابی مخفیگاه وی کردند اما متهم هر بار با تغییر مخفیگاه خود عملیات پلیس را ناکام می‌گذاشت تا اینکه در آخرین اقدام او را به دام انداختند.
 
"کیومرث ابراهیمی" فرمانده انتظامی تنکابن در این باره گفته است: با توجه به کشف چند خودروی سرقتی در شهرهای اطراف استان گیلان کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز کردند.
 
ابراهیمی مي‌افزايد: مأموران در ادامه تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی فردی به نام  سجاد که دارای سابقه سرقت خودرو در این شهر بود، شدند.
 
رئیس پلیس تنکابن در ادامه خاطرنشان کرده است: سارق که با تغییر دائم مخفی‌گاه‌های خود سعی داشت خود را از دید مأموران پنهان کند در عملیاتی ضربتی توسط مأموران شناسایی و با یک خودروی سرقتی دستگیر شد.
 
ابراهیمی همچنین اظهار داشته است: در بازرسی‌های به عمل آمده از صندوق عقب خودروی کشف شده از وی چندین قطعه پلاک متعلق به خودروهای سرقت شده پیدا شد.
 
وی در پايان گفته است: متهم تاکنون به 16 سرقت خودرو در شهر تنکابن و برخی از شهرهای استان گیلان اعتراف کرده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۷:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
الان چه استرسی به اون صاحب قایق دزفولی وارد شده!!؟