اصفهان/

30 جلد کتاب از شهدای محلات زیرپوشش بسیج ناحیه امام صادق(ع) عرضه می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است، گفت: تدوین کتاب زندگی نامه شهدای محلات که از سوی پایگاه ها صورت می گیرد از جمله تأثیرگذار ترین راه های انتقال فرهنگ شهادت است که قرار شده است 30 جلد کتاب در این خصوص نگارش شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سرهنگ پاسدار علی مقواساز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل ناحیه بسیج امام صادق(ع) برگزار شده بود، ضمن گرامی داشت یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس از دوشنبه 31 شهریور آغاز می شود و تا 6 مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به رسالتی که در این جایگاه بر دوش ما است، افزود: دفاع مقدس یک فرصت بزرگی است که به دست نظام است و میتوان از آن بهره زیادی نظیر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است، گرفت که این مسئله در حال رخ دادن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با اشاره به اینکه این همان اتفاق است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که جوانان ما اگر بهتر از دیروز نباشند پایین تر نیستند، تصریح کرد: همچنین در این زمینه با خانواده شهدا دیدار می کنیم و سومین هدف ما بازخوانی راه شهدا است تا راه آینده را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ به حدی حرف دارد که طی دهها سال به پایان نمی رسد، بیان کرد: این هفته تبلور دفاع مقدس است و باید هر روز و هرساعت ما برای گشودن راه های آینده در مسیر افق نظام برای دفاع مقدس کوشش کرد.

مقواساز با بیان اینکه هریک از اقشار در این زمینه متناسب با کار خود در این هفته برنامه دارند، خاطرنشان کرد: نخستین برنامه اجرای رزمایش گردان های عاشورا و الزهرا است که جهت تقویت بنیه دفاعی بسیج است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار برنامه در رده های مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و موارد دیگر برگزار می شود، گفت: اهم آنها اجرای یادواره شهدای شهرستانی در محل کوه صفه در روز جمعه با اجرای حامد محضرنیا، پخش فیلمهای جشنواره مقاومت در محل پایگاه های بسیج، اجرای بیش از 30 یادواره شهدا در مساجد، محلات و ادارات و اجرای بیش از 40 نمایشگاه فرهنگی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) به برگزاری نمایشگاه متمرکز در محل باغ فدک اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: پیاده روی خانوادگی در روز جمعه در کنار زاینده رود خشک، اجرای عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با حدود یک هزار خانواده شهید از جمله مهمترین برنامه های بسیج در این هفته است.

وی به اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس اشاره کرد، افزود: رویکرد ما در بسیح رویکردی است که برنامه های این هفته را مردمی کند و از سوی خود مردم برگزار شود و با عنوان رسم خوبان به توجیه برگزار کنندگان آن برساند که پس آن در جشنواره ای این فعالیت ها ارزیابی می شوند.

مقواساز با اشاره به اینکه ما دو گروهان نمونه از مجموع نیروهای خود برای رژه ویژه روز 31 شهریور آماده کرده ایم، تصریح کرد: همچنین با جانبازان اعصاب و روان در آسایشگاه شهید مطهری دیدار می کنیم و از آنان دلجویی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در تالار فرشچیان نیز تئاتری با موضوع آسیب های ماهواره برگزار می کنیم، بیان کرد: تدوین کتاب زندگی نامه شهدای محلات که از سوی پایگاه ها صورت می گیرد از جمله تأثیرگذار ترین راه های انتقال فرهنگ شهادت است که قرار شده است 30 جلد کتاب در این خصوص نگارش شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع)با اعتقاد بر اینکه اقتصاد مقاومتی در شرایط اقتصادی ما راه گشا است، گفت: حدود 100 شغل در راستای اقتصاد مقاومتی شناسایی و انجام شده است که 828 میلیون تومان در بحث خود اشتغالی پرداخت شده است و 850 میلیون تومان در بحث عقود اسلامی به بسیجیان پرداخت شده است و به بازار اشتغال کمک کرده است.

وی با بیان اینکه 391 نفر در زمینه های اردوهای جهادی ما فعالیت داشتند، افزود: امروز 90 درصد برنامه های بسیج فرهنگی شده است و در عرصه عفاف و حجاب در محورهای پژوهشی، تولیدات و موارد دیگر در حال اجرا است.



انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، شهدای ، کتاب ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.