گزارش/

دریافت کارمزد از مشتری به جای فروشنده

حدود یک هفته پیش بود که محسن قادری مديرعامل شاپرك در نشستی خبری گفت: باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد...

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حدود یک هفته پیش بود که  محسن قادری مديرعامل شاپرك در نشستی خبري با بیان این‌ که باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد،‌ از حذف کارمزد یارانه دستگاه‌های کارتخوان خبر داد به گونه‌ای که این شرکت در نظر دارد تا پایان سال جاری کارمزد دریافتی از تراکنش‌ها را بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهد. 

اما پس از اعلام این خبر کسبه و فروشندگان صنوف مختلف نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند و حتی عده ای از حذف دستگاه‌های کارتخوان از فروشگاه های خود خبر دادند.

در همین راستا خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بین مردم و کسبه رفت تا از نزدیک نظر آن ها را در ارتباط با این تصمیم جدید جویا شود.

همانطور که از قبل انتظار می رفت، جمع کثیری از فروشندگان معتقدند که اگر این تصمیم عملی شود به طور حتم فقط موجب ایجاد ضرر برای دارندگان این دستگاه ها است، پس بهترین اقدام عدم استفاده از این دستگاه ها و بازگشت مجدد پول نقد به چرخه خرید و فروش مردم است.

اما در این بین اظهارات بعضی از فروشندگان جالب توجه است، زیرا آن ها معتقدند که اگر این تصمیم اجرا شود، ما هم کارمزد دریافتی را یا به طور مستقیم از خریدار و یا به صورت غیر مستقیم به صورت افزایش قیمت کالای مورد معامله، اعمال خواهیم کرد.

این در حالی است که با ورود دستگاه های کارتخوان(pos) به فروشگاه ها هم از نقدینگی های زیاد در دست مردم و فروشندگان کاسته شده بود و هم بسیاری از مشکلات حاشیه ای در این بین به فراموشی سپرده شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
اونوقت مردم بيكار نيستند پول مفت بدن ،ميرن نقدي خريد ميكنن!!!!
آخرین اخبار