عالی در تذکر شفاهی:

تسویه‌ حساب‌های جناحی و قومی مدیران آموزش و پرورش را متوقف کنید

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، کمبود و نبود کلاس درس و معلم در این شهرستان، ضعف مدیریت آموزش و پرورش استان سیستان را چطور توجیه می‌کنید؟ تسویه‌ حساب‌های جناحی و قومی مدیران آموزش و پرورش را چه زمانی متوقف می‌کنید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حلیمه عالی نماینده زابل، زهک و هیرمند در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک به مناسبت بازگشایی مراکز تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی اعتبارات زیادی را برای اجرای طرح‌های مختلف در سیستان هزینه کرده است که متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها و انحرافات زیاد دستگاه‌های اجرایی مربوطه به صورت ابتر باقی مانده است که از جمله آنها می‌توان به شهرک‌های صنعتی، طرح نیم لوله، طرح 3 هزار هکتاری که بیش از 5 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده مردم زابل،‌ زهک و هیرمند در مجلس افزود: طرح 3 هزار هکتاری بعد از 5 سال از اجرای آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و طرح انتقال دام سنگین داخل شهر به دهکده گاوداری‌ها که از یک دهه قبل با صرف صدها میلیارد اجرا شده است، به دلیل محل نامناسب آن و عدم تبادل‌نظر با کارشناسان محلی و ذی‌نفعان علی‌رغم افزایش بیماری‌های انسان و دام همچنان بلااستفاده مانده است.

عالی تصریح کرد: اجرای طرح جامع آبیاری به مزارع کشاورزی سیستان با لوله است که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری رئیس‌جمهور در ابتدای سال نویدش به مردم داده شد و مقرر گردید طی 3 سال اجرا شود، با شناختی که مردم سیستان از متولیان اجرای آن دارند، اجرای آن طی 30 سال و با صرف چندین برابر هزینه پیش‌بینی شده آن نیز محال است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیشنهاد می‌شود که طرح جامع آبیاری مزارع کشاورزی که آخرین نقطه امید مردم سیستان است، طی تشریفات مناقصه از طریق وزارت جهاد کشاورزی و با مدیریت شخص وزیر پیگیری شود تا مردم سیستان تاوان عدم اجرای صحیح آن را ندهند و این طرح می‌طلبد که سازمان عمران سیستان احیا شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در شورای عالی کنارک اعلام کردید که طرح ایجاد منطقه آزاد اقتصادی سیستان را مطالعه و بررسی می‌کنید، از این‌رو درخواست می‌شود تا قبل از خالی شدن سیستان از سکنه، کارگروهی جهت بررسی موضوع تعیین و اقدامات لازم را به عمل آورند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به قول‌هایی که در راستای بازگشایی بازارچه‌های مرزی و همچنین شرکت‌های صنعتی داده‌اید، عمل کنید.

عالی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کمبود و نبود کلاس درس و معلم در این شهرستان، ضعف مدیریت آموزش و پرورش استان سیستان را چطور توجیه می‌کنید؟ و تسویه‌ حساب‌های جناحی و قومی مدیران آموزش و پرورش را چه زمانی متوقف می‌کنید؟

وی در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت و درمان بیان داشت: افزایش 40 درصدی حقوق پرستاران چه زمانی اجرا خواهد شد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در  تذکری به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو گفت: با توجه به آغاز سال زراعی جدید درخواست لایروبی انهار را داریم و اداره منابع طبیعی باید کانون‌های بحران حرکت شن‌های روان را با مشارکت مردم رفع کنند تا حرکت شن‌های روان خاک را به منطقه روانه نکند.

پایان پیام/

برچسب ها: مجلس ، عالی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار