بجنورد/

مستندسازی اراضی ییلاقی بجنورد برای جلوگیری از ساخت‌ و ساز غیرمجاز

مدیر جهاد کشاورزی بجنورد از مستندسازی اراضی ییلاقی این شهرستان برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین خانی اظهار کرد: در این راستا تمامی اراضی کشاورزی و باغی منطقه کسه‌بایر محدوده جاده قدیم بدرانلو و همچنین ساخت و سازهای این منطقه و سایر مناطق اعم از دارای مجوز و فاقد مجوز مستندسازی شده است.

وی ادامه داد: چنانچه پس از این هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این اراضی انجام شود، موضوع مشخص و توسط اکیپ‌های ویژه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی پیگیری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بجنورد با تاکید بر اینکه جلوی هرگونه ساخت و ساز با این اقدام گرفته خواهد شد، تصریح کرد: البته متخلفان باید پاسخگوی این اقدام غیرقانونی خود باشند.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ ویژه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در بجنورد خاطرنشان کرد: این تیم‌ها در مناطق حساس از جمله ییلاقات و حواشی شهر یک روز در میان حضور خواهند یافت.

به گفته خانی، این اکیپ‌ها در مناطق با حساسیت متوسط حداقل هر سه روز یک بار حضور خواهند یافت.

مدیر جهاد کشاورزی بجنورد حضور اکیپ ویژه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در بجنورد شهرستان در مناطق غیرحساس را هفته‌ای یک بار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تیم متشکل از کارشناس جهاد کشاورزی، مامور نیروی انتظامی و راننده بوده که علاوه بر انجام اقداماتی برای جلوگیری از هرگونه تغییر اراضی کشاورزی و باغی در بجنورد موارد تخلف را مستندسازی و عکس‌برداری می‌کنند.

خانی با بیان اینکه یک اکیپ از 2 اکیپ ویژه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی خراسان شمالی در این شهرستان استقرار یافته است، اظهار امیدواری کرد تا با نظارت این اکیپ موارد تغییر کاربری در شهرستان کاهش خواهد یافت.

 تغییر اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان بجنورد از جمله چالش‌های این بخش در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، اراضی ، ییلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.