دانشنامه IT//

"اسمارت فون" یا "تلفن همراه هوشمند" چیست؟

گوشی‌های هوشمند یا Smartphone گوشی‌های موبایل پیشرفته با قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،گوشی‌های هوشمند یا Smartphone گوشی‌های موبایل پیشرفته با قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند.

 

ویژگی‌های تلفن همراه هوشمند یا اسمارت فون :
 
سیستم عامل: در اصل، یک اسمارت فون دارای سیستم عامل است که اجازه اجرای اپلیکیشن‌های متفاوت را می‌دهد. اپل آیفون با iOS و گوشی‌های بلک بری با سیستم عامل بلک بری کار می‌کنند. بقیه تلفن‌ها هم با آندروید، ویندوز فون، بادا و … کار می‌کنند. این سیستم عامل‌ها هستند که یک تلفن هوشمند را هوشمند می‌کنند. 
 
اپلیکیشن: اسمارت فون‌ها قابلیت اجرای اپلیکیشن دارند. اپلیکیشن، نرم افزاری است که به تلفن هوشمند قابلیت انجام کارهای متعدد همچون اجرا و ویرایش فایل‌های آفیس را در گوشی می‌دهد. 
 
دسترسی به اینترنت: اسمارت فون‌ها قابلیت دسترسی به اینترنت با سرعت بالا را از طریق شبکه‌های سلولی و وای فای میسر می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که اپراتور سرویس دهنده هم باید اینترنت پر سرعت ارائه دهد تا بتوان از این قابلیت تلفن‌ها استفاده کرد. 
 
صفحه کلید QWERTY: معمولاً اسمارت فون‌ها دارای صفحه کلید کامل QWERTY هستند. این بدان معناست که چیدمان صفحه کلید این تلفن‌های هوشمند همانند صفحه کلید کامپیوتر‌ها است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.