رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: سنگر اصلی سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی اهتزاز پرچم امنیت غذایی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی محمدرضا جهانسوز، ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص هفته دفاع مقدس گفت: یکی از دستاوردهای  پیروزی  در جنگ تحمیلی، امنیت بسیار بالا و قوی است که امروز، شاهد آن در کشورمان هستیم و این پیروزی، باعث شد ما ذره‌ای از خاک مقدس اسلامی را به اجنبی ندهیم و پیروزی دیگر جایگاه بالای شهدای ما است که برکت خونشان باعث تداوم انقلاب اسلامی شده وامروز ما یکی از امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشورهای دنیا هستیم.
 
وی افزود: خون شهدا، یکی از بدیهی‌های جنگ تحمیلی بوده که قداست به انقلاب بخشیده و هم انقلاب را راه اندازی کرده ، اما امروزه در زمینه حفاظت از انقلاب اسلامی، میدانی که برای ما باز شده میدان امنیت غذایی است.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: درحال حاضر از چالش های که در حوزه کشاورزی وجود دارد، شامل مشکلات عدیده ای مانند گرم شدن جهانی، خشکسالی متوالی،کاهش عمق آب سفره‌های زیرزمینی‌، رتبه های جهانی کشورها از نظر فرسایش خاک همچنین نابسامان بودن وضعیت بازار واشتغال در بخش کشاورزی است.
 
جهانسوز اظهار داشت: این‌ها از جمله مسائلی هستند که امروزه به ما گوش زد می‌کند که باید بسیج به کمک بخش کشاورزی و متولیان آن برود و ان‌شاءالله ما بتوانیم به کمک متولیان این بخش ، پرچم امنیت غذایی را با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به اهتزاز در آوریم .
 
وی افزود: همچنین در این راستا، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی این امر را وظیفه و سنگر اصلی خود می‌داند وطرح بسیج همگام با کشاورز هم نحوه ورودش به این کارزار امنیت غذای است.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی درباره ارزیابی خود در مورد  اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع یک ضرورت است برای انقلاب و مسیر اصلی حرکت ما، در تمام زمان‌ها باید اقتصاد مقاومتی باشد.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی از نظر من،، یعنی استنباط از فرمایشات رهبری دریک جمله است «انجام امور با کارآمدی و بهره‌وری بالا» است.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: لذا این یعنی یک ضرورت  برای انقلاب ما چرا که کسی که با راندمان مناسب و قوی حرکت کند در مقابل هجمه‌های  بیگانگان و همچنین در بخش کشاورزی در مقابل بروز آسیب طبیعت و بروز خشکسالی‌، سرمازدگی وغیره  توان نگهداری سیستم را دارد و اینکه ما تا بحال در این زمینه جدی نبوده‌ایم یک نقص ملی است و همه باید خارج از شعار و در عمل دنبال اجرا کردن اقتصاد مقاومتی باشند.
 
جهانسوز در مورد مقاومت و پیروزی مردم غزه بیان داشت: بطور کلی خط انقلاب اسلامی که برگرفته از دستورات صریح اسلام ناب محمدی است و در واقع یادگار امام راحل که هم اکنون مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ادامه دهنده این راه هستند، دارای رهنمود های رهایی بخش از کفر و استکبار جهانی است و بلاتردید جایگاهی  برای اتکا به خداوند متعال است در واقع هرجا هر ملتی ازجمله غزه و ایران به این ریسمان  الهی چنگ  بزنند، قطعا پیروزی همراه آنان خواهد بود.
 
وی افزود: این خط دنباله خط حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است  یعنی برای رسیدن به حق باید جان داد و ازخود و خانواده و مال و زندگی گذشت. ملت ارزشمند غزه  در واقع به این ریسمان چنگ زدند و این راه، عاقبتی جزء پیروزی ندارد.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: الحمدالله برای آنان که  مقاومت کردن و جنگیدن  پیروزی و برکت دنیوی  دارد و آنان که شهید شدن پیروزی و برکت اخروی ان شاءالله نصیبشان شود.
 
براساس این گزارش: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در دوران جنگ در مناطق عملیاتی همچون بیت المقدس، مصلح بن عقیل،مرصاد و همچنین مناطق عملیاتی غرب کشور حضورموثر داشته اند و اکنون در سنگر علم و دانش مشغول به فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار