تشکری هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

استقبال شهروندان تهرانی از حمل و نقل عمومی در اولین روز پاییز/افزایش 500 هزار نفری ظرفیت جابه جایی مسافر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و از سرگیری فعالیت مراکز آموزشی از ترافیک روان و استقبال خوب شهروندان تهرانی از حمل و نقل عمومی خبر داد.

 جعفرتشکری هاشمی صبح امروز درآستانه بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: امروز با ورود 2 میلیون دانش‌آموز و دانشجو در معابر شهری تهران و آغاز سفرهای آموزشی جریان ترافیک شهر سنگین‌تر می شود و این امر کاملاً طبیعی است که نسبت به روزهای گذشته شهر ترافیک سنگین‌تری را تجربه کند.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور نظم و انضباط بخشیدن به جریان ترافیکی شهر، افزود: نظم و انضباط، ایمن سازی، امکان حمل و نقل خوب برای شهروندان از جمله اهدافی است که در برنامه‌های اندیشیده شده در فصل بازگشایی مدارس دنبال شده است.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه استفاده کمتر از خودروهای شخصی در جریان روان‌سازی ترافیک بسیار موثر است، بیان داشت: در چند روز گذشته 32 واگن دو طبقه در مسیر تهران- کرج و 8؟ قطار داخل شهری به خطوط حمل و نقل اضافه شد که توانایی پشتیبانی 300هزارسفررا دارد علاوه بر این اتوبوسهای بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد و با ورود اتوبوسهای نو به خطوط جدی راه‌اندازی شده ظرفیت جا به جایی مسافر 500هزار نفر افزایش یافت.
 
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تمهیدات ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: بلیط‌های سفر با 50 درصد تخفیف برای استفاده در طول سال در تمامی خطوط حمل و نقل عمومی و خصوصی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شد.
 
وی در ادامه با اشاره به سرویس مدارس نیز تصریح کرد: در خصوص سرویس مدارس نیز رانندگان آنها آموزشهای لازم را دریافت کردند و به لحاظ اخلاقی و رانندگی حرفه‌ای می‌توانند رانندگی ایمن را برای دانش آموزان و اطمینان را برای والدین به وجود بیاورند.
 
تشکری هاشمی در ادامه افزود: سرویس‌های مدارس با نرخ مصوب خودروهای استاندارد و با راننده‌های شناخته شده و آموزش دیده می‌توانند سفرهای خوبی را برای دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس فراهم کنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: ایمن سازی اطراف مدارس از  حدود دوماه پیش با همکاری مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شد و در این مناطق به منظور آرام سازی و ایمن سازی ترافیک در حریم مدارس فعالیتهای ویژه‌ای صورت گرفت.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در همه انواع حمل و نقل عمومی در وضیعت اشباع قرار داریم آنچه که صبح امروز گزارش شد هیچ بخشی بدون مسافر و یا کم مسافر نبوده است که این نشان دهنده استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی است . البته در بعضی از نقاط تجمع مسافر و جود داشت که از طریق دروبین‌ها و اطلاعات بازرسان گزارش شد و در مکان هایی که تجمع مسافر بود ناوگان کمکی به آن مناطق فرستاده شد.
 
وی در ادامه تأکید کرد: همچنان سعی کرده‌ایم تجمع مسافر ادامه پیدا نکند و شهروندان به موقع به مقصد خود برسند.
 
وی در پایان با اشاره به مشکل جدی در برنامه‌ریزی ساعات کاری خاطر نشان کرد: اقشار مختلف در حدود ساعت 8 قصد عزیمت به محل کار خود را دارند این یعنی تمرکز تمام سفرها دریک ساعت محدود و در نتیجه سنگین تر شدن ترافیک و تاخیر در رسیدن به مقصد.
 
به نظر می رسد اگر ساعت کاری مراکز نظامی و صنعتی و ادارات دولتی و مراکز آموزشی فاصله معناداری داشته باشد می‌توان از حمل و نقل عمومی در چند نوبت برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کرد و در نتیجه در سطح معابر نیز ترافیک کمتری را تجربه کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهروند ، پاییز ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار