شهرکرد/

طرح تحول نظام سلامت در دو بخش درمان و بهداشت

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: برنامه تحول نظام سلامت تا كنون در قالب ۶ بسته شروع و اجرا شده است و طرح تحول بهداشتي نيز به زودي در قالب اين برنامه عملياتي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:مرتضي هاشم زاده افزود: در برنامه تحول نظام سلامت زايمان طبيعي رايگان شد، فرانشيز بيماران در مناطق شهري به ۱۰ درصد و بيماران روستايي به ۵ درصد كاهش يافت، همچنين ويزيت بيماران ارتقا پيدا كرده و پزشكان متخصص در بيمارستان ها مقيم شدند.


وي اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت از ۱۵ ارديبهشت سال جاري آغاز شده و بودجه هر كدام از برنامه ها پيش بيني و در سيستم بهداشت و درمان تزريق شد.

هاشم زاده، ايجاد زير ساخت ها را لازمه اجراي اين برنامه دانست و اظهار داشت: هم اكنون استان چهارمحال و بختیاری با كمبود ۷۰ پزشك عمومي در بخش بهداشت و ۲۰ پزشك عمومي در بخش درمان مواجه مي باشد.


رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، جهت به كارگيري پزشكان عمومي علاقه مند به انجام خدمت در اين دانشگاه، اعلام آمادگي كرد و افزود: علي رغم پرداخت حق الزحمه خوب به برخي پزشكان عمومي اما همچنان در بسياري از خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي از كمبود پزشك عمومي رنج مي بريم.


وي تصریح کرد: با توجه به اينكه در استان هاي مختلف تشويق هاي ويژه اي جهت جذب پزشكان وجود دارد پزشكان به ساير استان ها جهت انجام كار متمايل مي گردند، لذا ما بايد به سمت اعتماد سازي پيش برويم و خدمات خود را كيفي كنيم. 

هاشم زاده، با بيان اينكه هم اكنون، استان چهارمحال و بختیاری نيازمند خدمت يكصد دندانپزشك ديگر مي باشد اظهار داشت: دانشگاه به شدت در حال پيگيري راه اندازي دانشكده دندانپزشكي است و در همين راستا مذاكراتي با وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي صورت گرفته است.


رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد ، همچنين از اختصاص 134 دستگاه يونيت به مركز تخصصي دندانپزشكي رسالت چالشتر در اينده نزديك خبر داد و افزود: خدمات درماني بايد عادلانه در دسترس تمام اقشار و مناطق قرار گيرد.


وي، كمبود نيروي انساني در مجموعه دانشگاه علوم پزشكي شهركرد را ۵۰۰ نفر اعلام كرد و گفت: متاسفانه هنوز چارت هاي موجود داراي مشكل است.


هاشم زاده، با اشاره به فرسوده بودن برخي مراكز بهداشتي و درمان بهسازي و احداث مراكز جديد را لازم دانست و به بدهي ۹۵ ميلياردي دانشگاه در ابتدا مسئوليت خود اشاره كرد و افزود: اين بدهي در حال حاضر به ۶۵ ميليارد تومان رسيده است.

وی، علت عمده كسري بودجه دانشگاه را پرداخت حقوق نيروهاي تبصره ۳ و ۴ از محل درآمدهاي دانشگاه دانست.


انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.