کارگران بزرگترین معدن مس جهان اعتصاب کردند

کارگران بزرگترين معدن مس جهان در اعتراض به شرايط کار، روز دوشنبه دست از کار کشيدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سانتياگو (شيلي)،‌ کارکنان معدن «اسکونديدا»، که شرکت انگليسي-استراليايي «بي اچ پي بيلي تون» بيشترين ميزان سهام و همچنين کنترل آن را در دست دارد، اعتصابي 24 ساعته را از روز دوشنبه آغاز کردند.

بر اساس اين گزارش، فدراسيون معدنچيان شيلي، با تاکيد بر اين که با اجراي اين اعتصاب، تمام عمليات معدن اسکونديدا متوقف شده است، اين اقدام را يک هشدار به مديران شرکت برشمرد.

نزديک به دو هزار تن از کارمندان و معدنچيان معدن اسکونديدا در اعتراض به نقض مفاد قراردادي که به امضاي سنديکاي معدنچيان و صاحبان معدن رسيده است، روز دوشنبه در محل کار حاضر نشدند.

نمايندگان کارفرمايان و کارگران در اين قرارداد، بر سر ميزان ساعات کاري و همچنين امنيت شغلي به توافق رسيده بودند.

کارکنان بزرگترين معدن مس جهان با اعلام اين که روز چهارشنبه نيز دست از کار خواهند کشيد، هشدار دادند در صورتي که مديران معدن به خواسته هاي آنان توجه نکنند، تصميمات ديگري نيز اتخاذ خواهند کرد.

معدن اسکونديدا در سال 2013 يک ميليون و 190 هزار تن مس توليد کرده است. 57 و نيم درصد از سهام معدن اسکونديدا در اختيار شرکت «بي اچ پي بيلي تون» است. يک شرکت ديگر انگليسي-استراليايي به نام «ريو تينتو» 30 درصد و شرکت ژاپني «ژکو» 10 درصد از سهام معدن را در دست دارند.

کشور شيلي بزرگترين توليد کننده مس در جهان به شمار مي آيد و به تنهايي يک سوم از عرضه مس را در جهان در اختيار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارگران ، معدن مس ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار