رژیم‌صهیونیستی هواپیماهای خود را از نزدیک‌شدن به مرزهای سوریه منع کرد

رژیم‌صهیونیستی به دلیل نگرانی از پاسخ احتمالی سوریه دستور داده است تا هواپیماهای این رژیم به مرزهای این کشور نزدیک نشوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، این پایگاه در خبری گزارش داد که رئیس بخش اطلاعاتی هوانوردی رژیم صهیونیستی که مسئول تعیین مسیر پروازهای غیرنظامی در این رژیم می‌باشد، به دلیل نگرانی از پاسخ احتمالی  سوریه، از تمامی هواپیماهای غیرنظامی خواسته است تا از مرزهای سوریه 10 کیلومتر فاصله بگیرند.

این پایگاه گزارش داده است که طبق اعلام رئیس بخش اطلاعاتی هوانوردی رژیم صهیونیستی این تصمیم از امروز سه شنبه تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد و این ممنوعیت شامل تمامی هواپیماهای غیرنظامی و هواپیماهای شناسایی و نیزهواپیماهای سم پاش خواهد شد.

گفتنی است، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که نیروی هوایی اسرائیل یک هواپیمای سوری قدیمی ازنوع میگ 21 را در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه ساقط کرده است.

وی گفته بود: ما این هواپیمای سوری را پس از آنکه از خط مرزی عبور کرد و خطری برای ما محسوب می‌شد ساقط کردیم و در گذشته نیز اعلام کرده بودیم و الان نیز تکرار می‌کنیم که به هیچ طرفی، چه دولت باشد و چه مؤسسه و یا سازمان، اجازه نخواهیم داد که امنیت ما را به مخاطره بیاندازد و حاکمیت کشور را نقض کند و در غیر این صورت، با قاطعیت علیه هر تلاشی از این قبیل پاسخ خواهیم داد؛ حال چه این مسأله از روی خطا صورت پذیرفته باشد و چه از روی قصد، آنچه برای ما مهم است امنیت اسرائیل می‌باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار