یک روانشناس گفت: رابطه دوستانه والدین با معلم و اهدایی هدیه به مناسبت روز اول مدرسه به کودک می‌تواند خاطره خوبی را در روز اول مهر برای وی ایجاد کند.

مهین عیوض‌زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانش آموزان مخصوصا کلاس اولی‌ها برای ورود به مدرسه و جدایی از والدین ممکن است اضطراب پیدا کنند، گفت: والدین بهتر است قبل از به مدرسه رفتن کودکان آن‌ها را با محیط مدرسه آشنا کنند و در مورد قسمت‌های مختلف مدرسه و افراد شاغل در آن اطلاعاتی به فرزند خود دهند. 

عیوض‌زاده ادامه داد: البته گاهی اوقات اضطراب برخی کودکان کم است و بیشتر ذوق رفتن به مدرسه و پیدا کردن دوست جدید را دارند اما برخی کودکان اضطراب شدید برای ورود به مدرسه می‌گیرند که در این صورت والدین مخصوصا مادر می‌تواند فرآیند وابستگی را که کم کم بوجود آمده به تدریج به حداقل برسانند. 

این روانشناس بیان کرد: اگر والدین قبل از ورود کودکان به مدرسه با معلم ارتباط دوستانه برقرار کنند دانش آموز در کنار والدین با یک فرد جدید آشنا می‌شود و در نتیجه احساس خوبی نسبت به معلم، مدرسه و محیط جدید پیدا می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: بهتر است هنگام ورود کودک به مدرسه و در صورت امکان پدر و مادر کودک را در مسیر مدرسه همراهی کنند و بعد از اتمام ساعت درس رفتاری مشابه جشن تولد نشان دهند که به علت رفتن به مدرسه جشن مدرسه گرفته می‌شود و یک هدیه کوچک به او اهدا کنند و در آخر توصیه می‌شود اصلا با کودکان در مورد بحث انضباطی و رقابت در مدرسه به صورت ایجاد
 واضطراب صحبت نشود. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: رابطه ، دوستانه ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.