امیر دریادار سیاری مطرح کرد؛

در عرصه‌ی نیروی دریایی ارتش،ناگفته‌های بسیار زیادی وجود دارد

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به همه کشورهای منطقه ثابت کردیم که توانایی بالایی در عرصه دریایی داریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر دریادار دکترحیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از "کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر" که در تالار سوره برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار مهم است و همیشه مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: من افتخار شاگردی آقای صمدی را داشته‌ام و ایشان فرمانده‌ی مقتدری بود که در عرصه‌ی نبرد توانایی‌های بالایی داشت.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمانده کل قوا می فرمایند "نیروی دریایی در سیاست‌های کلی کشور می‌تواند تاثیر گذار باشد"؛ این بدین معنی است که در سیاست‌های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و نظامی که جزء سیاست‌های کلان کشور است و مورد توجه معظم اله است، نیروی دریایی می تواند تاثیر گذار باشد.

امیر سیاری اضافه کرد: دشمن وعده‌ی هفت روزه‌ی تصرف تهران را داده بود؛ این امر محقق نشد و افتخار داریم در سیاست‌های نظامی گری، راهبرد دشمن را شکست دادیم. دشمن دیگر فکر نکرد که عنصر مقاومت هم وجود دارد و مدافعان خرمشهر ثابت کردند که به خوبی از این شهر مقاومت کردند.

وی اضافه کرد:در عرصه‌ی نیروی دریایی ارتش، ناگفته‌های بسیار زیادی وجود دارد که ای کاش هنرمندان در این بخش حضور پیدا کنند و هرچه بیشتر توانایی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را منعکس کنند.

امیر سیاری تصریح کرد: در عرصه‌ی دفاع مقدس در بخش دریایی در 5 بخش توفیقات داشتیم؛ ابتدا نیروی دشمن شکست خورد، دشمن بعثی حصر دریایی شد، اقتصاد عراق شکست خورد و 90 درصد صادرات نفت این کشور مختل شد و به حالت تعطیل درآمد.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود:در طول هشت سال دفاع مقدس هشت هزار کشتی اسکورت شدند و 300 میلیون کالا وارد کشور شد و صادرات نفت به هیچ عنوان حتی یک روز قطع نشد و در 2880 روز جنگ در یکی از جزایر 2800 بار وضع قرمز داشتیم و نشان دادیم که در زیر آتش توانایی حفظ و اسکورت را داریم.

وی تصریح کرد: از نظر سیاسی و نظامی در بین کشورهای منطقه ثابت کردیم که از توان بالایی برخورداریم و اگر در "خلیج عدن" کشتی‌ها را اسکورت می کنیم، تاثیر مثبتی بر روی صادرت و واردات خواهد داشت.

امیر سیاری گفت: سکوهای نفتی در خلیج فارس توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت شدند و این می تواند در سیاست‌های کلی کشور تاثیرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است و شما در دریا با چند لشکر پیروز نمی‌شوید.رهبری فرموده‌اند "نیروی دریایی با دیپلماسی در توسعه‌ی دریایی می توانند موثر باشند" و ایشان همچنین فرمودند: "خوب است مردم بدانند نتیجه‌ی عملیات نداجا اقتصاد کشور را سالم نگه داشته است" و این جملات بسیار گران بها است. 

وی در پایان با گله مندی از کمبود فعالیت‌های فرهنگی در بخش نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار داریم هنرمندان وارد این عرصه شوند و ما نیز آنچه در اختیار داریم،در طبق اختلاص می گذاریم تا نتیجه‌ی آن زنده نگه داشتن یاد شهدا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی دریا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار