هاآرتص: آمريکا حملات به سوريه را به اسرائيل اطلاع داده بود

روزنامه اسرائیلی هاآرتص تاکید کرد آمریکا تصمیم خود برای حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه را به اطلاع تل آویو رسانده بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص؛
باراک راوید نوشت: بنا به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، روز دوشنبه ایالات‌متحده اسرائیل را در جریان نیاتش از حمله شبانه به مواضع داعش و جبهه النصره قرار داد.

در ساعات پایانی شب دوشنبه، مقامات ارشد در واشنگتن با هم‌تایان خود در دفتر نخست‌وزیری، وزارت جنگ و نیروهای زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرده تا آن‌ها را نسبت به حملات ازپیش‌طراحی‌شده مطلع سازند. بدین صورت که به مقامات اسرائیلی زمان و مکان تقریبی حملات را اطلاع می‌دادند.
طی آن شب، مقامات آمریکایی و اسرائیلی در دو سطح وزارت و ارتش به هماهنگ کردن تحرکات آتی پرداختند. طی تماس‌های تلفنی برقرار شده، آمریکایی‌ها پیشرفت حملات را با اسرائیلی‌ها درمیان می‌گذاشتند.

این هماهنگی حساس در حالی انجام گرفت که تعدادی از کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی مناسبات دیپلماتیک ندارند در این حملات هوایی شرکت داشتند.
هدف از این کار این بود که اسرائیلی‌ها به اشتباه هواپیماهایی را که از سوریه به سمت حریم هوایی اسرائیل در پرواز بودند، دشمن شناسایی نکند.
غالباً، جنگنده‌های آمریکایی در شبیخون دوشنبه‌شب به خاک سوریه شرکت داشتند. بااین‌حال، هواگردهای اردنی، اماراتی و احتمالاً هوانیروز سعودی نیز حضور داشتند. قطر و بحرین نیز با فراهم کردن آماد و لجستیک از طریق پایگاه‌های آمریکا در سرزمین‌شان همکاری کردند.

ایالات‌متحده پیش از صورت دادن این حملات، دولت سوریه را نیز در جریان امور قرار داده بود.

 سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل با بشار جعفری نماینده سوریه تماس گرفته و نیت آمریکا برای حمله به مواضع داعش در سوریه را توضیح داده بود.
مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گویند که این تنها یک گزارش مختصر بوده و بر این نکته تاکید داشتند که مجوزی از سوریه برای ورود به حریم هوایی این کشور خواسته نشد.
دو هفته پیش، نتانیاهو عنوان کرد که رژیم صهیونستی کاملاً از ائتلاف بین‌المللی زیر نظر آمریکا حمایت می‌کند. نتانیاهو در مرکز بینارشته‌ای هرتزیلیا گفت اسرائیل هم‌چنین به این ائتلاف کمک خواهد کرد.

وی گفت: اسرائیل نقشش را در نبرد علیه سازمان داعش ایفا می‌کند. در جریان برخی موارد هستیم، ولی برخی دیگر ناآشناترند.
هفته پیش افسران ارشد نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اسرائیل به آمریکا اطلاعات نظامیی می‌دهد که در نبرد علیه داعش به کار می‌آید. به گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی عکس‌های ماهواره‌ای اهداف داعشی را در اختیار ایالات‌متحده قرار داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار