فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت مشارکت ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "فرانسوا اولاند" در کنفرانسی خبری در نیویورک به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

اولاند در ابتدای این کنفرانس به خطراتی که گروههای تروریستی به ویژه داعش می توانند برای کشورهای منطقه و جهان داشته باشند پرداخت و گفت: سازمان ملل در همین راستا قطعنامه ای الزام آور برای جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌های خارجی به سوریه و عراق و مبارزه با تهدیدی که آنها زمان بازگشت متوجه کشورهای خودشان خواهند کرد تصویب کرد. تصویب این قطعنامه وحدت و همبستگی همه کشورهای عضو شورای امنیت و همه کشورهای جهان را نشان می دهد.زیرا همه ما اکنون در معرض خطرات تروریسم هستیم. جلوگیری از رفت و آمد اتباع کشورهای ما با گروههای تروریستی، تامین مالی گروههای تروریستی، مبارزه با شبکه های اینترنتی که مورد استفاده گروههای تروریستی قرار می گیرند، بستن پایگاههای اینترنتی مرتبط، مبارزه با شبکه های قاچاق گروههای تروریستی مسائل و مشکلاتی هستند که در چارچوب همین قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل باید به آنها بپردازیم.

اولاند در همین باره افزود در لحظه ای که با شما سخن می گویم 110 کشور این قطعنامه را امضا کرده اند و این خود نشان می دهد که تا چه حد جامعه جهانی برای مبارزه با گروههای تروریستی جدی است. 

رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به سئوالی درباره دلیل آنکه چرا فرانسه جدای از مسائل قانونی وحقوقی، به مواضع داعش در سوریه حمله نمی کند گفت: ما نمی توانیم هر کاری را انجام دهیم و درنتیجه لازم است خوب عمل کنیم.ما درعراق اقدام نظامی کردیم چون از ما به طور رسمی دعوت شد. اما همانطور که همه شما می دانید گروه داعش فقط در عراق نیست بلکه در سوریه نیز حضور دارد و حتی بخشی از نیازهای مالی خود را نیز در سوریه تامین می کند. 

رئیس جمهور فرانسه افزود: روز گذشته با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کردم زیرا ما بر این باوریم که ایران نیز باید در مبارزه با تروریسم و گروه داعش وجود داشته باشد.ایران باید در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

اولاند به سئوال خبرنگاری درباره رفت و آمد اتباع فرانسه با ترکیه و از آنجا با سوریه هم گفت: به طور روشن باید بگویم که ترکیه در این زمینه با ما به طور کامل همکاری نمی کند.به همین علت من از وزیر کشور خودمان خواستم به ترکیه برود تا همکاری و نحوه برخورد با افرادی را که از ترکیه به سوریه می روند و بر می گردند روشن شود. زیرا قابل درک نیست افرادی که مدتی در سوریه بوده اند به ترکیه برگردند و از آنجا بدون آنکه با مقامات فرانسوی تماسی گرفته شود عازم کشور ما شوند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abdollah
۱۳:۳۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
خداوند پشتیبان ملت انقلابی ومسلمان مهربان وبافرهنگ ایران است وشما دشمنان ایران ببینید که چگونه ایران با همه کارشکنی ها وتحریم های ابر قدرتها ودیگر مزدوران منطقه ای شما استوار ومحکم دارد پیشرفت میکند
آخرین اخبار