سرلشکر فیروزآبادی:

43 تقریظ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر کتاب‌های دفاع مقدس/ خاطرات جنگ را مکتوب کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی طی7-8 سال اخیر در 43 کتاب دفاع مقدس، تقریظ نوشته‌اند، ما چند کتاب دفاع مقدس خوانده‌ایم؟

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرلشکر "حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز پنجشنبه (3 مهرماه) در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شداظهارداشت: کتاب خوب، ظرفی از نور است که بر بال فرشتگان در خدمت همه بشریت است.

وی افزود: کتاب خوب دریا دریا نور است و علم رشد و عزت و تعالی است، البته کتاب بد، شیطانی و پاره‌ای از سم کشنده‌ا است که دنیای انسان را سیاه می‌کند و آخرت او را آتش می‌زند.

سرلشکر فیروزآبادی در عین حال تاکید کرد: البته حساب کتاب بد و کتاب فاسد و منحرف کننده بعد از اطلاع از درون آن روشن می‌شود وگرنه همه کتاب‌ها محترمند. کتاب از یک جهت دیگر هم نور است؛ بخش اول مقدس است یعنی یا کتاب‌های آسمانی است یا کتاب‌هایی که از آموزه‌های آسمانی سخن می‌گوید اما کتاب دوم که نور است، کتاب علمی است و در واقع هر کتابی است که از تجره و علم سخن بگوید که زندگی انسان را رشد می‌دهد و جامعه انسانی را رشد می‌دهد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تاکید کرد: در نور بودن کتاب کودک، کتاب نوجوان، کتاب علمی، کتاب آموزه های دینی  و کتاب قدیمی تردیدی نیست. قلب انسان ذاتا عاشق نور است و گرایش انسان به نور باید او را به سمت کتاب هدایت کند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای سفارش زیادی درباره کتاب و کتابخوانی فرموده‌اند و این هم هدایت نایب امام عصر(عج) است. بنابراین کسانی که تمایل به فهمیدن، دانستن، کسب دانش، پیشرفت و رشد و پیوستن به معنویات را دارند و علاقه مند به هر کدام از اینها هستند، بایستی رفیق کتاب باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تقدیر از سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار علی فضلی از یادگاران دفاع مقدس که به گفته او در هفته دفاع مقدس مراسم معارفه جمع زیادی از مردم با کتاب‌های دفاع مقدس را برگزار کرده است، از شهردار تهران هم که امکان عرضه این قبیل کتاب‌ها را در ایستگاه‌های مترو فراهم کرده است، قدردانی کرد.

وی ادامه داد: کودک فقیر روستایی و فرزند کارگر کوره پزخانه با کتاب است که رشد می کند و به دانشگاه و حوزه‌های علمیه راه می‌یابد و کتاب است که او را به مراتب عالیه، علمی و معنوی و سعادت اخروی می‌رساند. لذا هیچ کس نباید خود را بی نیاز از کتاب و رفاقت با کتاب بداند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این کتاب نوری است که در تمام کوره راه‌های دنیا دست انسان را می‌گیرد و به صراط مستقیم در فهم علمی و عقلانی و دینی می‌رساند و در آخرت او را از پل صراط می‌گذراند.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: کتاب برای نویسنده‌اش یک صدقه جاریه است. همه توجه کنند که برای رسیدن به نور و تعالی از طریق کتاب، لازم نیست همه کتاب‌ها را مطالعه کنند بلکه گاهی یک کتاب و بعضا یک سطر یک کتاب، گره‌های زندگی انسان را باز می‌کند و راه تعالی را به او نشان می‌دهد.

وی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را نمایشگاهی از گل‌های سر سبد کتاب‌ها خواند و گفت: افتخار ملت در جبهه‌های دفاع مقدس و پشت جبهه‌ها رقم خورد و همه نمره قبولی آوردند و عزت ملت ایران مربوط به نوری است که از نهضت امام و دفاع مقدس بر قلب ملت تابیده است و در کشور ما رودخانه‌ای از این نور، روان است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: عده‌ای از رزمندگان که جانباز شده‌اند یا آزاده بوده‌اند و یا به سلامت مانده‌اند، با تشویق رهبر معظم انقلاب به نوشتن خاطره‌های دفاع مقدس مشغول شده‌اند. آنها قلم به دست گرفته‌اند و حتی آنهایی که قدرت نوشتن نداشتند، به دیگری گفتند و او نوشت و اینها شد کتاب خاطرات یک رزمنده از دفاع مقدس 8 ساله که بیش از 2.5 میلیون جوان انقلابی مجاهد در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان 8 سال دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، ادامه داد: این کتابها به دست رهبر عزیز ما رسید و از آنجا که ایشان همیشه بدنبال کتاب‌هایی هستند که تازه به بازار وارد شده‌اند، این آثار زود به دست ایشان رسید. رهبر انقلاب علیرغم اینکه انتظارات گسترده‌ای از ایشان هست، در اوقات شب این کتاب‌ها را کامل مطالعه کردند و بعد از خواندن آنها نشاط گرفتند. توجه کنید که کسی که همه جامعه را نشاط می‌دهد و به حرکت در می آورد، امام است اما امام در این تقریظ‌ها نوشته‌اند که من استفاده برده‌ام از این کتاب‌ها، انسان را به وجد و شوق می‌آورد و بعد هم نظر مبارکشان را در کنار هر کدام از این کتاب‌ها مرقوم فرموده‌اند که اسم این نوشته‌ها تقریظ است.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به بخشی از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس که به تقریظ‌های مقام معظم رهبری در کتاب‌های این حوزه اختصاص دارد تاکید کرد: رهبر بزرگوار انقلاب طی 7-8 سال اخیر در 43 کتاب دفاع مقدس، تقریظ نوشته‌اند. ما چند کتاب دفاع مقدس خوانده‌ایم؟ هر کس به دل خودش مراجعه کند. من چند کتاب خوانده ام؟ شما چند کتاب خوانده اید آن برادر خبرنگار چند کتاب خوانده است؟ آن برادر تصویربردار چند کتاب خوانده است؟ در خواندن کتاب هم از امام خامنه ای عقب افتاده ایم.

وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و تقریظ های رهبر عزیز به ما می گوید که رفاقتتان را با کتاب بیشتر کنید و خودتان را به کتاب نزدیکتر کنید و کتابهای فاخر و برتر را با مشورت بزرگان و دوستانتان بخوانید تا پیشرفت کنید و زندگیتان باور شود و افتخار بیافرینید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بحمدالله با تشویق های مکرر فرماندهی کل قوا و سخن اخیرشان در روز گذشته در دیدار با فرماندهان دفاع مقدس که تقریبا یک تکلیف بود، حجت بر ما تمام شده است. ایشان فرمودند بنویسید. هر کسی به هر دلیلی ممکن است تا امروز دست نگه داشته باشد اما امروز دیگر همه بهانه ها رفع شده است چرا که ولی فقیه و نایب عزیز امام زمان فرمودند که بنویسید و فرمودند که همه بنویسند چه کسی که الان نظامی است و چه کسی که نیست.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش و سپاه آموزش دهنده و سازمان دهنده و طراح عملیات و فرمانده عملیات و هدایت کننده یگانها بودند ولی بدنه این یگان ها مردم بودند؛ در ارتش فرزندان مردم به عنوان سرباز و در سپاه، عموم مردم به صورت بسیجی شرکت داشتند و در واقع پیروزی با حمایت مردم ایران بدست آمد. برای نیروهای مسلح این افتخار است و برای مردم و ملت ایران  مایه سرافرازی و بزرگی و عزت و خوشنامی و عاقب نورانی در محضر خدای متعال.

وی کتاب دفاع مقدس را شروع عشق بازی آحاد ملت ایران با آرمانهای اسلام ناب خواند و گفت: در جنگ یکی فرمانده بود، یکی سرباز، یکی بسیجی، یکی مهندس، یکی راهساز، یکی آشپز، یکی راننده کامیون، یکی راننده قطار، یکی خلبان، یکی در بیمارستان مجروحین را مداوا می کرد، یکی در کارخانه صنایع مورد نیاز جبهه ها را تولید می کرد و یکی به تولید نیازهای کشور و جنگ می پرداخت. روستائیان ما و دانشجویان ما هر سه نقش را داشتند یعنی هم نقش فرماندهی، هم نقش سربازی و بسیجی و هم نقش پشتیبانی و ارتقای وضعیت کشور.

وی ادامه داد: برای مقاومت در برابر دشمن، کتاب دفاع مقدس صحنه هایی را از زبان صادق رزمنده بیان می کند که غیر قابل باور و حداقل شگفت انگیز است و انسان را به عجب وا می دارد و بسیار زیبا است و اشک شوق را از چشم انسان جاری می کند و قلب انسان را صاف و زلال می کند و انسان رادر کنار رزمندگان و جانبازان و شهیدان قرار می دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر کس به سوی راهیان نور می رود و چندین کتاب دفاع مقدس را می بیند و می شنود و می خواند اما کتاب مقاومت اگر درک شود، استکبار و استعمار از بین می رود و فراماسونها به جهنم می روند و کارگردانان صهیونیزم در آتش می سوزند. مقاومت یعنی ای انسان هر کس هستی، هر جا هستی، هر مدرک تحصیلی داری، بدان که خداوند متعال از روح خودش در وجود تو دمیده است. این روح را پیدا کن و سرت را به خداوند متعال بسپار.

وی در پایان سخنانش و در توضیح بیشتر این نکته گفت: از رسول خدا روایت داریم که صبر، راس ایمان است یعنی مقاومت راس ایمان است؛ اگر صبرداشته باشی، هستی اگر سر نداشته باشی نیستی. پس مجاهدت کنید و صبر را بشناسید و خود را صبور بیازمایید و زیر فرمان ولی فقیه مقاومت کنید.

در ادامه این مراسم پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور سرلشگر فیروزآبادی، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار علی فضلی جانشین فرمانده بسیج رسما گشایش یافت و فرماندهان دفاع مقدس از سالن های این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار