برنامه و نتایج روز هفتم بازي‌هاي آسيايي اينچئون + جدول مدال‌ها

پنجمین طلا بر سینه قویترین مرد جهان درخشید/ایران با طلای سلیمی یک پله صعود کرد/ تیم ملی هندبال به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

کاروان ورزشي ايران امروز در رشته‌هاي مختلف با حریفان خود به رقابت مي‌پردازد که انتظار مدال طلا در آنها وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ملی‌پوشان ایران در هفتمین روز از مسابقات بازی‌های آسیایی امروز در 8 رشته به رقابت خواهند پرداخت.

بسکتبال، والیبال، هندبال، شنا، تیراندازی، بادبانی، وزنه‌برداری و بوکس رشته هایی هستند که با حریفان خود رقابت می‌کنند.
 
**برنامه روز هفتم به شرح زیر است:
 
بسکتبال: ایران - ژاپن، ساعت 18:30
 
والیبال: ایران - هند ساعت 17
 
هندبال: ایران - عربستان ساعت 18
 
وزنه‌برداری:
 
دسته 105 کیلوگرم نواب نصیر شلال ساعت 13
 
دسته 105+ کیلوگرم بهداد سلیمی - بهادر مولایی در گروه A ساعت 19
 
شنا: 50 متر قورباغه آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری ساعت 9، فینال 19:06
 
4 در 100 متر مختلط تیمی ساعت 9، فینال 20:30
 
بوکس: در وزن 91+ کیلو جاسم دلاوری، احسان روزبهانی در وزن 81- کیلو
 
قایقرانی: بادبانی احمد احمدی، ساعت 11
 
تیراندازی: تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان مه‌لقا جام بزرگ، دینا فرزاد خواه، الهه احمدی، ساعت 9
 
زمان برگزاری رقابت‌ها به وقت محلی (اینچئون) است و 5 ساعت و 30 دقیقه از ایران جلوتر است.

** جدول رده بندی تا پایان روز ششم بازی ها:



نتایج و مصاحبه های روز هفتم:


**نسیمی‌شاد در 50 متر قورباغه نوزدهم شد
     
رقابتهای 50 متر قورباغه صبح امروز برگزار شد که آریا نسیمی شاد،‌ شناگر کشورمان با ثبت زمان 31 ثانیه و 6 صدم ثانیه در بین 27 شناگر در رده نوزدهم قرار گرفت.
 
مهدی انصاری دیگر نماینده ایران در این ماده بود که به دلیل مصدومیت نتوانست به آب بزند.

** انصاری:بدشانسی های نگذاشت رکورد بزنم

مهدی انصاری شناگر پروانه رو کشورمان گفت: در مرحله مقدماتی 50 متر پروانه تا 25 متر اول خوب بودم و می خواستم کمی محکمتر دست بزنم که کتفم در رفت با این حال توجه نکردم و به کارم ادامه دادم و کتفم سرجایش قرار گرفت. بعد از مسابقه به بیمارستان رفتم.
 
وی افزود: دکتر به من گفت نباید شنا را ادامه می دادم چون آسیب دیدگی ام جدی بوده است. حدود 7 هفته از میادین دور خواهم بود. بعد از این 7 هفته می توانم کم کم دستم را حرکت دهم.
 
انصاری ادامه داد: خیلی بدشانسی آوردم چون روز قبل تر هم در 100 متر پروانه عینکم پاره شد و نتوانستم رکورد بزنم. جنس عینکم خوب بود نمیدانم چرا این بدشانسی را آوردم. انتظارم این بود که در 50 و 100 متر پروانه رکورد ملی را بشکنم که به خاطر این بدشانسی ها نتوانستم.

** تیم 4 نفره شنا به فینال نرسید
   
تیم شنای 4 نفره ایران در ماده 4 در 100 متر امروز در رقابت با حریفان خود به رکورد 3/52/25 رسیدند.
 
اما این رکورد آنها را به فینال این دوره از بازی ها نرساند. آنها به رتبه دهمی این رقابت ها دست پیدا کردند.
 
در این رشته ژاپن با زمان 3/40 ثانیه ، چین با زمان 3/41/69 و کره جنوبی با 3/44/02 به مقام های اول تا سوم رسیدند.

** تیراندازی بانوان در ماده 50 متر سه وضعیتی از حضور در فینال بازماند
     
تیم سه نفره بانوان ایران در ماده سه وضعیتی در رقابت های صبح امروز خود از حضور در فینال این دوره از بازی ها بازماندند.
 
الهه احمدی، دینا فرزادخواه و مه‌لقا جام بزرگ سه ورزشکار کشورمان در رقابت های امروز بودند که با ثبت رکورد به ترتیب 569 ، 574 و 578 امتیاز نتوانستند به فینال برسند و در تیمی با امتیاز 1721 امتیاز به مقام هفتم از بین 11 تیم شرکت کننده قرار گرفتند.
 
در انفرادی نیز هیچ یک از ورزشکاران ایرانی نتوانستند به فینال 8 نفره برسند.
 
در انفرادی مه لقا به مقام نهم، فرزادخواه به رتبه بیست و دوم و احمدی در سکوی بیست و نهم قرار گرفتند.

** تقدیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی از مدال آوران بازیهای اسیایی
     
 در ضیافت شامی که در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر سئول ( کره جنوبی ) برگزار گردید ، حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور از اعضای تیم  های ملی جودو،تیراندازی ،ووشو و وزنه برداری کشورمان بویژه هفت نفر از مدال آوران این دو تیم ، با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تقدیر و تشکر نمود . در این مراسم محسن محمد سیفی دارنده مقام طلای این دوره از مسابقات ، حمید رضا لادور ( نقره ) ،  الهه منصوریان ( نقره ) و سجاد عباسی ( برنز ) در رشته ووشو و  نجمه خدمتی ( طلا ) ، نرجس امام قلی نژاد در رشته تیر اندازی حضور داشتند.



طاهریان حضور ورزش کاران جمهوری اسلامی ایران در رشته های ورزشی غیر سنتی و جدید و مدال آوری آنان در این رشته ها مانند ووشو را نشان دهنده تحول در ورزش ایران عنوان نموده و برای همه ورزشکاران اعزامی به این دوره از مسابقات آرزوی موفقیت و پیروزی نمود .
 
سفیر کشورمان ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه روزی ورزشکاران حاضر در مسابقات ورزشی اسیایی که در جهت اعتلای نام کشوراسلامی عزیزمان منحمل شده اند و با توجه به نقش میادین ورزشیی و تاثیر ان در ارتقای وجهه و چهره کشورهاافزود: حضور ورزشکاران خصوصا درخشش بانوان در این دوره از بازیها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی جهان و خنثی سازی هجمه های تبلیغاتی بر علیه وضعیت زنان در ایران خواهد داشت.  شایان ذکر است برگزاری  چنین مراسمی برای کلیه مدال اوران کشورمان توسط سفارتمان پیش بیتی شده است.

** نصیرشلال از دور مسابقات خارج شد
 
امروز رقابت‌های وزنه‌برداری دسته 105 کیلوی با حضور 7 وزنه‌بردار از جمله نواب نصیرشلال از کشورمان آغاز شد.
 
نصیرشلال در اولین حرکت خود در حرکات یکضرب وزنه 176 کیلویی را به خوبی مهار کرد. وی برای دومین حرکتش وزنه 181 کیلویی را انتخاب کرد که در مهار آن نیز موفق بود و با قدرت بالایی این وزنه را بالای سر برد. نصیرشلال برای سومین بار وزنه 184 کیلویی را انتخاب کرد که این بار در مهار آن ناموفق بود تا کار وی با ثبت وزنه 181 کیلویی به پایان برسد.وی در این بخش با مقام سومی به کار خود پایان بخشید.
 
وزنه برداران چینی و کره‌ای در این بخش رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

نصیرشلال حرکات دوضرب را با ناکامی در مهار وزنه 217 کیلویی آغاز کرد. وی برای دومین حرکت خود وزنه 219 کیلویی را انتخاب کرد که یک بار دیگر در مهار این وزنه ناکام ماند. وی برای سوم نیز وزنه 219 کلیویی را نتوانست بالای سر ببرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

** چاووشی فر رکورد ملی را بهبود بخشید
     
در رقابت های تیمی چهار نفره شنا جمال چاووشی فر توانست با 57/78 ثانیه رکورد ایران را در رشته کرال پشت سی و پنج صدم ثانیه بهبود ببخشید.

** میرزایی: مصدومیت انصاری روی کار تیمی ما تاثیر گذاشت
     
تیم شنای 4 نفره ایران در ماده 4 در 100 متر امروز در رقابت با حریفان خود به رکورد 3/52/25 رسیدند.
 
آرشام میرزایی یکی از شناگران این ماده در پایان مسابقه اظهار داشت: خدا را شکر می کنم چون همه ما خوب شنا کردیم. من کرال سینه تیم را شنا کردم و بدنم نسبت به دیروز بهتر بود.
 
وی ادامه داد: در این رقابت تیمی همه نفرات نهایت تلاش‌مان را انجام دادیم، اما مصدومیت انصاری روی کار تیمی ما تاثیر گذار بود.
 
میرزایی تاکید کرد: به هر حال اتفاق ها در ورزش وجود دارد و نمی توان از آنها اجتناب کرد، امیدوارم هر چه زودتر مصدومیت وی برطرف شود.
 
** هشتمی احمدی در دور ششم رقابتهای بادبانی
     
در ادامه رقابتهای قایقرانی بادبانی ، احمد احمدی در دور ششم بخش لیزر با حریفان خود به رقابت پرداخت که در پایان در رده هشتم قرار گرفت.
 
این رقابتهای در دور های هفتم و هشتم نیز پیگیری خواهد شد.
 
احمدی در پایان 5 دور مسابقه تاکنون در رده دهم جای دارد.

** روزبهانی با شکست نماینده بوتان به دور دوم راه یافت
     
هفتمین روزه از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی به میزبانی کره جنوبی در حال پیگیری است که امروز(جمعه)احسان روزبهانی نماینده وزن  81- کیلوگرم تیم ملی بوکس در نخستین دیدار خود به مصاف  "نوربوتاشی" از کشور بوتان رفت و با شکست حریف خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.


 
روزبهانی با شکست نماینده بوتان به جمع هشت نفر برتر راه یافت و باید در دومین دیدار خود به مصاف نماینده تایلند و هند برود.
 
فروتن گل آرا نماینده وزن 60- کیلوگرم روز چهارشنبه در نخستین دیدار خود مقابل بوکسور تایلند شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

** روز بهانی:برای طلا مبارزه می کنم
     
احسان روزبهانی با شکست نخستین حریف خود در بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: بازی را کنترل کردم چراکه می‌خواستم با جو سالن مسابقات آشنا شوم. حریف خوبی داشتم و به دنبال ناک‌اوت کردن او بودم اما بوکسور بوتانی مقاومت کرد و در کل به خودم زیاد فشار نیاوردم.
 
وی در ادامه گفت: مهم نیست در مرحله بعدی با کدام بوکسور مبارزه خواهم کرد فقط به شکست نماینده قزاقستان که قهرمان المپیک است فکر می‌کنم.
 
روزبهانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز یک مقدار دیر به سالن رسیدم و خوب خودم را گرم نکردم در بین مسابقه عضله‌های کمرم گرفت البته مشکل زیاد جدی نیست. به اینچئون آمده‌ام و فقط مدال طلا را می‌خواهم.

** سر مربی تیم ملی بوکس:اینجا داوری‌ها سلیقه‌ای است
     
اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس پس از موفقیت احسان روزبهانی در نخستین دیدار خود مقابل نماینده بوتان و صعود به مرحله یک هشتم نهایی اظهار داشت: سطح توقعات از روزبهانی بالا رفته و این موضوع باعث شده تا روزبهانی فشار زیادی را تحمل کند. این موضوع روی عملکرد او تاثیر منفی گذاشته و حتی به همین دلیل احسان با استرس وارد رینگ شد.
 
وی افزود: هدف ما امروز این بود که او با شرایط سالن و مسابقات آشنا شود و حریفش را کنترل کند که به خوبی این کار را نیز انجام داد.
 
سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: از مسئولان تا مردم همه از احسان مدال می‌خواهند و یقین دارم که او در این دوره از بازی‌های آسیایی بدون مدال نمی‌ماند و با تمام تونا بر روی رینگ می رود.
 
احدی در ادامه اظهار داشت: تیم ملی بوکس توانایی داشتن یک فینالیست و 3 تا 4 مدال را دارد. به هیچ عنوان در مسابقات به داوری اعتراض نکردم اما اینجا داوری‌ها سلیقه‌ای است و فروتن گل‌آرا نیز به داوری باخت.

** برتری 3 بر صفر تیم ملی والیبال مقابل هند
 
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود رد بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف هند رفت که در پایان توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد.
 
شاگردان کواچ در ست اول با نتیجه 25 - 22 در زمان 20 دقیقه به برتری رسیدند. تیم ایران در ست دوم نیز با نتیجه 25-22 پیروز شد و در ست سوم نیز با نتیجه 25 - 18 در زمان 23 به پیروزی رسید تا در اولین دیدار با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رسانده باشد.
 
ایران در گروه سوم با تیم‌های هند، هنگ‌کنگ و مالدیو هم‌گروه است.

** رحیمی و حسین خانی حریفان خود را شناختند
     
مراسم وزن کشی وزن های 57 و 70 کیلوگرم امروز (جمعه) برگزار شد.
 
حسن رحیمی دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2013 بوداپست مجارستان و مدال برنز رقابت های سال 2014 تاشکند ازبکستان در وزن 57 کیلوگرم در دور اول با حریفی از قرقیزستان روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی در دور دوم با برنده نمایندگان کره جنوبی و چین مبارزه خواهد کرد.
 
مصطفی حسین خانی آزاد کار وزن 70 کیلوگرم که به دلیل آسیب دیدگی نتوانست نتایج خوبی را در رقابت های قهرمانی سال 2014 تاشکند ازبکستان کسب کند در رقابت های این وزن در بازیهای آسیایی در دور اول با نماینده هند مبارزه می کند و در دور بعد با برنده کشتی گیران ژاپن و سوریه پیکار خواهد کرد.
 
حسین خانی هم مدال طلای رقابت های کشتی آزاد سال 2014 قزاقستان را در کارنامه دارد.
 
آزادکاران ایران در وزن های 57 و 70 کیلوگرم از نظر وزنی مشکل نداشتند.


 
رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی از 5 تا 7 مهر ماه در سالن دو وون اینچئون برگزار خواهد شد.

** قهرمانان شنای آسیا از رضوانی مدال گرفتند
     
کمیته برگزاری مسابقات شنای بازی های آسیایی 2014 اینچئون از محسن رضوانی دعوت کرد تا مدال قهرمانان شنا را به گردن آن ها بیاندازد. بدین ترتیب محسن رضوانی( رئیس فدراسیون شنای ایران) در پایان مرحله فینال روز پنجم مسابقات به به قهرمانان شنا مدال داد.

رضوانی که در کنار سایر مسوولان کنفدراسیون شنای آسیا شاهد برگزاری فینال ماده 200 متر کرال پشت بود پس از معرفی قهرمانان این ماده به گردن آنان مدال آویخت.

"ریسوکه ایری" از ژاپن مدال طلا
"جیائو ژو" از چین مدال نقره و "کوسوکه هاگینو" از ژاپن مدال برنز گرفتند.

** تیم ملی هندبال ایران با برتری مقابل عربستان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

تیم ملی هندبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی مقابل عربستان به میدان رفت و توانست با حساب 26 بر 21 به برتری برسد.
 
ملی‌پوشان هندبال ایران با این نتیجه توانستند به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

** سلیمی رکود یکضرب فوق سنگین بازی های آسیایی را شکست

بهداد سلیمی وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون بر روی تخته رفت.
 
وی در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 200 کیلویی را بالای سر برد.
 
وی در دومین حرکت خود وزنه 210 کیلوگرمی را بالای سر خود برد و در حرکت سوم وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا رکورد دنیا را بزند.
 
سلیمی در سومین حرکت خود از پس این وزنه برنیامد و با 210 کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان داد.

بهداد سلیمی در رقابت‌های امروز فوق سنگین وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی موفق شد رکورد یکضرب فوق سنگین این بازی‌ها که با 205 کیلوگرم در اختیار خودش بود را در حرکت دوم به میزان 5 کیلوگرم ارتقا دهد.

** تیم ملی بسکتبال کشورمان تیم ملی ژاپن را شکست داد

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار مقابل ژاپن با نتیجه 82 بر 59 به برتری رسید.

** بهادر مولایی از انجام حرکت دوضرب انصراف داد

در حرکات یک‌ضرب بهادر مولایی که از مصدومیت رنج می‌برد در دوبار اول وزنه‌های 170 و 177 کیلویی را به راحتی مهار کرد اما در بالا بردن وزنه 183 کیلویی ناکام ماند تا کار وی با ثبت وزنه 177 کیلویی به پایان برسد. بهادر مولایی در حرکت یک‌ضرب هفتم شد.

مولایی از رقابت های دوضرب انصراف داد.

سلیمی رکورد رضازاده را در بازیهای آسیایی شکست/سلیمی طلایی شد

بهداد سلیمی با انتخاب وزنه 241 کیلوگرم در نخستین حرکت دوضرب در اینچئون، رکورد حسین رضازاده را شکست.


 
سلیمی در همین حرکت نخست خود طلای خود را در بازی های آسیایی اینچئون مسجل کرد.
 
سلیمی در دومین حرکت خود وزنه 255 کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد.

وی با بالابردن وزنه 255 کیلویی به کار خود در حرکت دو ضرب پایان داد و در مجموع با 465 کیلوگرم و اختلاف 40 کیلوگرمی با نفر دوم طلای رده فوق سنگین وزنه برداری را به خود اختصاص داد.
 
انتهای پیام/

برای دیدن نتایج روز ششم کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز پنجم کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز چهارم کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز سوم کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز دوم کلیک کنید

برای دیدن نتایج روز نخست اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
پهلوان مهرداد رستم ایران نه چیچی کول
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۳:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
به وقت ایران زحمتی نیست بزارید!
آخرین اخبار