پارسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارت‌های شناسایی فعلی تا پایان سال 1394 معتبرند/ کارت ملی هوشمند به راحتی قابل جعل نیست

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت‌های شناسایی فعلی تا پایان سال 1394 معتبر بوده و نیازی به تعویض ندارند.

 حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: کارت ملی هوشمند مثل تمام کارتهای شناسایی دیگر وظیفه‌اش شناسایی هویت شخص است.

وی با بیان اینکه اطلاعات بر روی کارت به صورت لیزری حک شده و به راحتی قابل جعل نبوده اشاره کرد: در زمان ثبت نام اطلاعات صاحب کارت گرفته شده و به این ترتیب هر کجا که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کار باشد وی می‌تواند کارت خود را ارائه داده و به صورت دیجیتالی شناسایی شود.

پارسایی تصریح کرد: اثر انگشت صاحب کارت می‌تواند بر روی کارت و داخل تراشه قرار گیرد بدین معنی که در مرکزی که مجهز به حسگر اثر انگشت بوده می‌توان تشخیص داد که آیا اثر انگشتی که روی کارت ذخیره شده با اثر انگشت شخص مطابقت دارد یا خیر.

وی در ادامه افزود: یکی از کاربردهای بسیار مهمی که در کارت قرار دارد امضای دیجیتالی بوده که در واقع صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند که این امر موجب کاهش تقلب در شناسایی فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌توان کاربردهای کارت ملی هوشمند را در زمان صدور یا بعد از صدور کارت قرار داد گفت: در آینده ممکن است اطلاعات نسبی و سببی و همچنین شناسایی و تصدیق هویت شخص در فضای مجازی فراهم شود.

پارسایی ادامه داد: در حال حاضر حدود 600 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده و کارتهای شناسایی فعلی تا پایان سال 1394 اعتبار داشته و نیازی به تعویض ندارند مگر افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تا کنون کارت شناسایی دریافت نکرده‌اند و یا افرادی که در خواست کارت شناسایی ملی المثنی را دارند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که مشخصات هویتی خود را تغییر داده و تا کنون نسبت به تعویض کارت ملی خود را اقدام نکرده‌اند نیز می‌توانند کارت ملی هوشمند بگیرند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کارت ، شناسایی ، لیزری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خدا پدرت را بیامرزد هنوز بعضی از سازمانها هم کارت ملی می خواند هم شناسنامه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عارف132
۱۲:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
خواهشمند است این طرح ملی با سرعت بیشتری اجرایی شود تا 8هزار دفترخانه اسناد رسمی و نیز دفاتر ازدواج و طلاق در سراسر کشور در خصوص احراز هویت نفس راحتی بکشند. با سپاس از مجریان طرح.
آخرین اخبار