رئیس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران:

گروه‌های مدیریت بحران در مدارس و دانشگاه‌های تهران فعال می‌شوند

رئیس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از فعال شدن گروه‌های مدیریت بحران در مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،احمد صادقی که به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه مراکز آموزشی از پایگاه‌های اصلی آموزش مواجهه با حوادث و بحران‌های احتمالی در پایتخت هستند گفت:‌ با توسعه اقدامات آموزشی در سطح دانشگاه‎‌ها و مدارس و ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان و دانش‌آموزان، شاهد کاهش تلفات جانی و مالی به هنگام بروز حوادث خواهیم بود.

وی گفت: ‌متأسفانه بیش از 5 هزار کلاس نامقاوم در مراکز آموزشی شهر تهران داریم.

رئیس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با انتقاد از نحوه فرهنگسازی در زمینه بحران و حوادث طبیعی و غیرطبیعی گفت: جریان فرهنگسازی در زمینه بحران بیش از آنکه شهروندان را به سمت ایجاد آمادگی به هنگام حوادث، ترغیب کند به سمت ایجاد ترس و وحشت از حوادث احتمالی آتی، سوق داده است.

وی گفت: تهران همانند بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ دنیا شهری حادثه‌خیز است اما باید از این موضوع بترسیم و دائماً نگران باشیم یا بهتر است خود را برای مواجهه با حوادث احتمالی، آماده کنیم؟

 صادقی با اشاره به اینکه خود و سازمان تحت مدیریتش دیدگاه دوم را دنبال می‌کنند افزود: آموزش‌های مهارتی در زمینه مواجهه با بحران و حوادث را در تهران، عمومی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.