سمیع‌زاده: نتیجه پوست‌اندازی اصولی در شنا را دیدیم/ عملکرد "مهدی انصاری" شکار بازی‌های آسیایی بود

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: جوانان شناگر اعزامی به کره توانستند به خوبی در این دوره از بازی‌های آسیایی برای تیم ایران رکورد بزنند.

محسن سمیع زاده، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همان طور که مسابقات شنا همواره در سطح قاره جهان و المپیک در بالاترین سطح خود قرار دارد، در سیدبندی کمیته بین‌المللی المپیک در سید یک قرار دارد.

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک روی رشته‌هایی مثل شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و شاهدیم در بازی‌های آسیایی بیشترین تعدد شرکت کنندگان را شنا به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم شنا را با دیگر رشته‌ها مقایسه کنم ولی تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات کشتی، وزنه‌برداری، قایقرانی و ... کمتر از ورزشکاران شرکت کننده در رشته شنا کسب و این مسأله بیانگر این موضوع است که در این رشته تمام کشورها برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند.

دبیر کل فدراسیون شنا در ادامه اظهار داشت: تیمی که امسال به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام کردیم از نظر میانگین سنی جوان بودند علت این بود که شناگران نخبه ما که در مسابقات سال‌های گذشته حضور داشتند دیگر شنا نمی‌کنند و به تعبیری سن قهرمانی آن‌ها به پایان رسیده است و ما باید تیم ملی را پوست‌اندازی می‌کردیم که خوشبختانه این اتفاق به خوبی صورت گرفت.

سمیع‌زاده یادآور شد: علی رغم این که شناگران ایرانی اعزامی به اینچئون جوان بودند ولی موفق به جابه جایی چهار رکورد ملی شدند. برای من جا به جایی 2 رکورد ملی در ماده‌های 50مترکرال پشت(جمال چاووشی) و 200 متر قورباغه(آریا نسیمی شاد) بسیار جالب و دور از انتظار بود ولی جوانان نخبه ایران نشان دادند در صورت توجه وبرنامه ریزی پتانسیل درخشش را دارند.

وی گفت: فارغ از هر گونه بزرگ نمایی باید بگویم که چرخه مدال‌آوری در شنا یک پرسه طولانی است مثل والیبال که این پرسه را سپری کرد. اگر در حال حاضر می‌بینیم که در والیبال با اقتدار بازی می‌کنیم این امر حاصل 20سال زحمت و برنامه‌ریزی است؛ در شنا هم باید این پرسه طی شود و این مسأله در حالیست که امکانات سخت‌افزاری ما بسیار محدود است و در اختیار متولیان شنا در سراسر کشور نیست.

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوصیت مصدومیت"مهدی انصاری" اظهار داشت: متاسف هستم که امروزه در ورزش فقط کسب مدال ونتیجه گرایی سرلوحه کارمان شده است. بیش از 20بار شنا"مهدی انصاری" با وجود کتف در رفته از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیون های خارجی پخش شد. وی در مسابقه 50متر پروانه وقتی استارت زد تا 25متر فشار بیش از اندازه روی دستش وارد کرد و این مسئله باعث شد تا کتفش از جا خارج شود. اگر هر شناگر و یا موجود زنده‌ای با این وضعیت مواجه می‌شد به طور حتم مسابقه را ادامه نمی‌داد ولی این جوان ایرانی به خاطر عرقی که داشت شنا را ادامه داد و تمام کرد این جنس از ورزش باید اولویت سیاستمداران و بزرگان ورزش کشور قرار بگیرد.

پوشش رسانه‌های خارجی و پخش تلویزیونی این شکار ورزشی حاکی از آن بود که عملکرد "مهدی انصاری" برای همگان ارزشمند است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: پوست ، شنا ، مهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار