یک کارشناس اقتصادی:

آغاز خروج کشور از رکود/تسهیل روند گردش مالی، اقتصاد را رونق می‌بخشد

یک کارشناس اقتصادی گفت: هم اکنون طبق اعلام بانک مرکزی اقتصاد کشور با رشد 4.6 درصدی مواجه شده است که این موضوع به منزله آغاز خروج کشور از رکود است.

لطفعلی بخشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد 4.6 درصدی اقتصاد در فصل بهار اظهار داشت: هنوز رکود در کشور وجود دارد چراکه دوسال پیاپی رشد اقتصادی کشور در حالت منفی مانده بود.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: اما هم اکنون طبق اعلام بانک مرکزی اقتصاد کشور با رشد 4.6 درصدی مواجه شده است که این موضوع به منزله آغاز خروج کشور از رکود است.
 
وی تصریح کرد: البته باید صبر کرد تا نتایج اقدامات دولت در خصوص خروج از رکود نمایان شود.
 
لطفعلی بخشی در ادامه به یکی از دلایل مهم بروز رکود در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر پول در دست اشخاصی قفل شده بود که روند گردش مالی کشور را با مشکل مواجه کرده بودند.
 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: همچنین انباشت شدن بدهی‌های دولت به بانک مرکزی و استقراض ار سیستم بانکی این امر را تشدید کرده بود که خوشبختانه دولت فعلی قصد  پرداخت بدهی‌های خود و عدم استقراض از نظام بانکی را در دستور کار قرار داده است.
 
وی افزود: به طورکلی کند شدن گردش مالی کشور یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید کننده رکود است از این رو در صورت تصحیح این روند، شاهد رونق در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار