اوباما : آمریکا همچنان در صدر جهان است

"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد : آمریکا همچنان در صدر جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار؛ باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی هفتگی خود روز شنبه اعلام کرد : علیرغم چالش های گسترده ؛ از جنگ برای نابودی شبه نظامیان داعشی گرفته تا مبارزه با انتشار ویروس ابولا و تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ، ایالات متحده همچنان در راس قدرت و رهبری جهان قرار دارد. 

باراک اوباما که حدود شش سال پیش و در مبارزات انتخاباتی خود  وعده داده بود که جنگ های پرهزینه آمریکا را پایان دهد ،‌اکنون درگیر میادین جنگی جدیدی شده که به اذعان مقامات کاخ سفید خروج از بحران جنگ با داعش در سوریه احتمالا تا سال 2017 بطول انجامد . 

رییس جمهور آمریکا تصریح کرد :‌ با این حال ،‌ رهبری آمریکا در این دنیای متغییر امری ثابت و نامتغیر است . دنیا هنوز هم ارزش های مبتنی بر آزادی و دموکراسی آمریکا را قبول دارد . این پذیرش همین هفته و زمانی که ما جبهه گسترده ای را بر علیه داعش بسیج کردین ، نمایان تر شد . 

وی افزود : آمریکا در مبارزه برای کاهش و حذف تدریجی گروهی تروریستی بنام داعش پیشروی جهان است . ایالات متحده جنگ را رهبری می کند . ما به نقش رهبری خود به منظور ترغیب سایر کشورها برای شرکت در اتحاد علیه تروریست های داعشی ادامه می دهیم . 

باراک اوباما در انتها مدعی شد : مردم دنیا به ما همانند رهبر خود نگاه می کنندو ماازاین مسئولیت استقبال می کنیم . ما وارثان میراث پرافتخار آزادی هستیم و همانگونه که در هفته گذشته دنیا نشان داد در حال آماده سازی زمینه ای هستیم که این میراث را برای نسل های بعدی حفظ نماید . 







انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
آمریکا مظهر توحش و جنایت در جهان است . این کشور بی تمدن با سابقه بیشمار انواع جنایات نمی تواند ادعای رهبری جهان را داشته باشد.
آخرین اخبار