"زین‌العابدین" در نشست رسانه‌ای شبکه سه سیما خبر داد

"احسان علیخانی" مهمان زمستانی خانه‌های مردم خواهد شد/ "سرزمین کهن" در صورت اصلاح پخش می‌شود / پخش انحصاری المپیک 2016 به فارسی از شبکه سه

مدیر شبکه سه سیما برنامه‌های در دست تولید این شبکه را در نشست رسانه‌ای معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  نشست رسانه‌ای اعلام برنامه‌های شبکه سه سیما ظهر امروز در ساختمان شبکه سه سیما با حضور "مجید زین العابدین" مدیر این شبکه برگزار شد.

"زین العابدین"در این نشست اظهار داشت: محمد حسین لطیفی برای نوروز 94 "بانوی آسمان ها" را برای شبکه سه می‌سازد و سریال "صبوح" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد برای ماه مبارک رمضان 94 ساخته می‌شود.

وی افزود: "احسان علیخانی" با برنامه "پشت صحنه"  زمستان میهمان خانه‌های مردم خواهد شد.

مجید زین‌العابدین در این نشست گفت: نیمه دوم سال فصلی است که با تغییر فصل و ساعت  کنداکتور پخش دچار برنامه ریزی های جدیدی می‌شود که ما هم طبق روال هر ساله برنامه‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف برای شبکه سه سیما در نظر گرفتیم.

* حوزه سریال


مدیر شبکه سه عنوان کرد: سازمان پخش، سه سریال را برای نیمه دوم سال به طور قطعی در نظر گرفته است که اولین سریال "زخم" به  کارگردانی "مسعود آب پرور" است که از 12 مهر همزمان با هفته ناجا در 15 قسمت از همین شبکه به روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: "سریال همه چیز آنجاست" به نویسندگی "علیرضا افخمی" و کارگردانی "شهرام شاه‌حسینی" در 50 قسمت نیز از اوایل آذرماه‌ از همین شبکه پخش خواهد شد.

مجید زین‌العابدین تصریح کرد: همچنین سریال "شمعدونی"، به نویسندگی و کارگردانی "سروش صحت" در 50 قسمت از اوایل بهمن‌ماه از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود.
 
* محمدحسین لطیفی "بانوی آسمانها" را برای نوروز 94 می سازد
 
سریال نوروز باید جذاب باشد بنابراین بر طبق آخرین جمع‌بندی‌های صورت گرفته سریال "بانوی آسمانها"، به نویسندگی و کارگردانی "محمدحسین لطیفی" و تهیه کنندگی "رضا جودی" که کار "صاحبدلان "، را در کارنامه کاری خود دارند برای نوروز 94 از همین شبکه پخش می‌ شود.
 
*"صبوح" یکی از گزینه‌های ماه مبارک رمضان 94 است

با بررسی طرح های ارائه شده سریال "صبوح" به کارگردانی "برزو نیک‌نژاد" و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام که "دردسرهای عظیم" را در کارنامه  خود دارند یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان سال 1394 است البته دو گزینه دیگر هم مطابق سنوات گذشته خواهیم داشت که در برنامه‌های آینده اعلام می‌کنیم.

" مجید زین‌العابدین" بیان کرد: سریال طنز، "سیگنال موجوداست" کاری از "مهدی مظلومی"به احتمال زیاد بعد از نوروز 94 پخش خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: چند طرح سریال نیز در دست نگارش داریم که از آبان ماه کلید خواهد خورد که یکی از آنها سریال "نگین" است که "سید احمد کاشانچی" تهیه کنندگی و "مهرداد نیک‌نام" نویسندگی آن را برعهده خواهند داشت که البته هنوز کارگردان آن مشخص نیست و با توجه به اتمام نگارش آن ، در آبان ماه کار را کلید خواهیم زد.

وی ادامه داد: "روزگاران" یک کار اجتماعی با موضوع سبک زندگی و در ژانر ملودرام در 26 قسمت است که "هاشمی" تهیه کننده سریال آوای باران تهیه کنندگی آن را به عهده خواهد داشت و کارگردان این اثر هم در آینده اعلام خواهیم کرد.

" مجید زین‌العابدینی" تصریح کرد:  "یادش بخیر پاییز" یک سریال 60 قسمتی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست و کارگردانی هادی مقدم دوست است که در اواخر امسال کار را کلید خواهیم زد موضوع این سریال سربازی و خاطرات شیرین این دوران در پادگان است.
 
*"پژمان" 2 در راه است

وی اظهار داشت: در حوزه طنز برای سریال "پژمان 2" را به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و تهیه کنندگی محسن چگینی به توافق رسیدیم که در دو بخش انجام خواهد شد. بخش اول یک کار سینمایی است که از ابتدای زمستان کلید می‌خورد و بخش دوم یک سریال 15 قسمتی است که بلافاصله بعد از اتمام نسخه سینمایی آن تولید می‌شود.

"مدیر شبکه سه سیما" اظهار داشت: در حوزه طنز سریال "زشت و زشت تر" را به نویسندگی "سید امین حسینیان" در دستور کار داریم که کارگردان آن هنوز مشخص نشده است.

وی بیان کرد: سریال "پریا" به تهیه‌کنندگی "اسماعیل عفیفه" و نویسندگی "سعید فرهادی" هم در 30 قسمت در مرحله نگارش قرار دارد.

"مجید زین‌العابدین" درخصوص پخش سریال‌ها از شبکه سه سیما اظهار داشت: تصمیم سازمان بر این شده که سریال ها از شنبه تا جمعه هر شب از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.

وی در توضیحات بیشتر عنوان کرد: در اوایل آبان ماه بعد از پخش سریال "زخم" جشنواره فیلم‌های تلویزیونی جام جم را خواهیم داشت که چهارمین دوره آن در دی ماه برگزار می‌شود. با توجه به درخواست های مردم و اعلام رسانه‌ها و کارشناسان پخش تله فیلم‌ها به معرض قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت بنابراین پخش فیلم های تلویزیونی به مدت یک ماه از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت و مردم قبل از داوران جشنواره آرای خود را به ستاد جشنواره اعلان خواهند کرد.
 
*پخش سریال خارجی را کاهش داده‌ایم

وی درخصوص پخش سریال‌های خارجی بیان کرد: شبکه سه سیما پخش سریال‌های خارجی را کاهش داده بنابراین دو سریال خارجی "افسانه خورشید و ماه" محصول کره در 30 قسمت و سری جدید "تجسس" در 20 قسمت در صورت ضرورت از این شبکه پخش خواهد شد.

*"حوزه جریان محور"

زین‌العابدین گفت: برنامه "پشت صحنه"، با اجرای "احسان علیخانی" برای شش ماه دوم سال در نظر گرفته شده که در سری اول به زندگی مدال آوران المپیک لندن می‌پرداخت ولی در سری جدید نخبگان هنری، فرهنگی، علمی و سیاسی در کنار ورزشکاران در مقابل علیخانی خواهند نشست.
 
*"علی ضیاء" با "بعضی ها" می‌آید

"زین‌العابدین" ادامه داد: "سید علی ضیاء" با برنامه "بعضی‌ها" از هفته آینده مقارن با عید غدیر خم به شبکه سه سیما می‌آید که در این برنامه چهره های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور خواهند یافت.

وی دراین حوزه عنوان کرد: همچنین برنامه "تازه نفس ها" که مخاطب آن تین ایجرها هستند در گروه سرگرمی هر روز از این شبکه پخش خواهد شد که مجریان آن در آینده اعلام خواهند شد.
 
*حوزه مستند

مستند "شهر گمشده" با بازخوانی زندگی "عزت‌الله مطهری" در ایام دهه فجر پخش خواهد شد که در حال حاضر در مرحله تولید قرار دارد.

همچنین مستند 30 قسمتی "تاریخ جنگ" به کارگردانی "ایمان گودرزی" با بازسازی عتبات در 13 قسمت برای ایام محرم پخش خواهد شد.

*حوزه برنامه‌های ورزشی

مدیر شبکه سه اظهار داشت: در شبکه سه سیما یک نگاه توسعه گرایانه برای پخش برنامه‌های ورزشی در دستور کار قرار دادیم و تمام رویدادهای مهم را در کنداکتور رسانه خواهیم داشت بر همین مبنا یک برنامه ریزی بلند مدت برای رویدادهای ورزشی در نظر گرفته ایم. پخش المپیک 2016 به صورت انحصاری به فارسی یکی از این برنامه هاست که رایت این بازی‌ها را در اختیار گرفتیم.

وی ادامه داد: برای مسابقات پارالمپیک آسیایی تیم رسانه‌ای کامل تجهیز کردیم تا در برگزاری برنامه‌ها همکاران در ورزشگاه حضور پیدا کنند و ضبط آن را برای ما ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه برنامه‌های ورزشی رویکرد مستند سازی ورزشی را در کنار پخش زنده مسابقات در دستور کار قرار دادیم. همچنین طراحی مجله هفتگی شبانه را برای ورزش‌های غیر فوتبالی در دستور کار داریم، به انضمام اینکه استفاده از مجریان و گزارشگران جوان هم از برنامه های آینده ما خواهد بود.

" مجید زین العابدین" در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در این نشست در خصوص پخش سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی "کمال تبریزی" گفت: آخرین جلسه‌ای که در ابتدای مهر ماه در سازمان صدا و سیما بین تهیه کننده و مدیر گروه سریال شبکه سه سیما برگزار شد.

مبنی بر جمع بندی اصلاحات بین تهیه‌کننده اثر و مدیر گروه سریال بود که تهیه‌کننده نکاتی را در خصوص مشکلات مالی مطرح کرد البته ما هم تعهداتی به سازمان در جهت اصلاح این سریال داریم و تا زمانی که آن تعهدات اصلاحی انجام نشود کار به درستی پیش نخواهد رفت. بنابراین تعهدات اصلاحی به گروه سازنده  ابلاغ شده تا متناسب با آن اصلاحات انجام شود و در صورت اصلاح این سریال پخش خواهد شد.

"زین العابدین" در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر امشارکت شبکه سه سیما با دو کارگردان به نام مسعود جعفری جوزانی و سید ضیاء‌الدین دری اظهار داشت: با " مسعود جعفری جوزانی" مذاکراتی در خصوص ساخت سریال "علی مردان خان بختیاری" و سرداران ضد استعماری داشتیم که وی طرح کوتاهی ارائه داد ولی در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که تعداد قسمت‌ها بیشتر باشد که خود "جوزانی" هم از این طرح استقبال کرد ولی این طرح نیازمند تکمیل و توسعه متن بود که همزمان با ساخت فیلم سینمایی وی شد البته بعد از ساخت فیلم سینمایی خود ساخت این سریال را شروع خواهد کرد.

وی درخصوص کار با "سید ضیاء الدین دری" بیان کرد: برای ساخت یک سریال تاریخی با وی صحبت کردیم ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم که در مرحله بررسی طرح هسیتم.


 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عهدیه اسماعیلی
۱۸:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
ممنونم ازآقای زین العابدین بابت این انتخاب خوبشون برای برنامه پشت صحنه فقط یک سوال برنامه پشت صحنه از چه روز و چه ساعتی پخش خواهدشد؟
آخرین اخبار