محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت دور بعدی مذاکرات ایران و شش کشور(پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) در اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزیر خارجه ایران گفت دور بعدی این مذاکرات جایی در اروپا برگزار می شود زیرا نیویورک خیلی دور است.

ظریف تصریح کرد تاریخ و زمان برگزاری این نشست بعدا اعلام خواهد شد.

وی گفت : ما همچنان در حال گفتگو هستیم. ما مانند این هفته ، چند نشست دیگر خواهیم داشت. ایران اجازه نخواهد داد این فرصت به دست آمده از بین برود. دو ماه آینده بسیار مهم است. ما کار سختی پیش رو داریم.

پیشتر نیز حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود ایران انتظار دارد موافقتنامه ای به دست آید که به سود هر دو طرف باشد اما در این موافقتنامه حقوق مردم ایران نیز باید حفظ شده باشد.

مذاکره کنندگان گروه پنج به اضافه یک یعنی آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان 24 سپتامبر نشستی را با مذاکره کنندگان ایرانی در نیویورک برگزار و درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند اما دو طرف نتوانستند درباره مسائل کلیدی با تهران به توافق برسند.

ایران و قدرت های جهان نوامبر سال گذشته در مذاکرات ژنو به موافقتنامه ای موقت دست یافتند و بر اساس آن تهران در ازای توقف حساس ترین فعالیت هسته ای خود ، با کاهش برخی تحریم ها روبرو شد. اما دو طرف نتوانستند به تاریخ هدف 20 ژوئیه برای دستیابی به یک موافقتنامه جامع دست یابند و تصمیم گرفتند 24 نوامبر را به عنوان ضرب الاجل جدید تعیین کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار