آخرین تحولات یمن:

وقوع درگیری‌های شدید در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری یمن/تیراندازی گروه‌های مسلح به سمت مسجد "بدر" در نزدیکی کاخ ریاست‌ جمهوری/ حمایت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از رئیس جمهور یمن

تحولات اخیر یمن، وقوع درگیری‌های شدید در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری یمن، حمله افراد مسلح به مسجد بدر در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در صنعا و حمایت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از رئیس جمهور این کشور را شامل می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "شهاره نت"، این پایگاه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که صبح امروز یکشنبه درگیری‌های شدیدی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در صنعا پایتخت یمن بوقوع پیوست.

این پایگاه از قول این شاهدان اعلام کرد: صبح امروز یکشنبه گروهی از مسلحان ناشناس به مسجد بدر که زیر نظر گروه انصار الله بوده ودر نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در صنعا می باشد حمله کرده و اقدام به تیراندازی با سلاخ‌های مختلف بسوی این مسجد نمودند.

این پایگاه به نقل از این شاهدان گفته در این حمله از سلاح های سبک و متوسط استفاده شد.

از سوی دیگر  عصر دیروز "عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس با "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهوری یمن تلفنی گفت‌وگو کرد.

الزیانی در این گفت‌وگو بار دیگر تمایل کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بر ادامه حمایت‌های قاطعانه‌شان از منصور هادی در مسیر گام‌های ملی او برای تکمیل روند مرحله انتقالی و از جمله تدوین قانون اساسی جدید یمن اعلام کرد.

وی همچنین  تأکید کرد، قانون اساسی جدید باید شکل و ماهیت دولت فدرال را براساس نتایج کنگره گفت‌وگوی فراگیر ملی که مورد توافق همه گروه‌های سیاسی یمن از جمله جنبش "انصار الله" قرار گرفت، مشخص کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس بار دیگر به امضای "توافقنامه صلح و مشارکت ملی" تبریک گفت و تصریح کرد: این توافقنامه به امنیت، ثبات و وحدت یمن خدمت می‌کند و مطابق با الزامات طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل نهایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار