در صحن علنی صورت گرفت؛

تذکر رسایی به ابوترابی‌فرد درباره عدم ارائه نطق در محکومیت اظهارات کامرون/ ابوترابی‌فرد: انگلیس در آستانه تجزیه داخلی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیس یک دولت ورشکسته‌ای است که در آستانه تجزیه داخلی نیز قرار دارد، شکست‌های پی در پی آنها در منطقه، در غزه، در عراق و در دنیای اسلام آنها را در تنگنایی جدی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه 6 مهر در تذکری به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت گفت: دیروز علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی موضع‌گیری بسیار خوبی علیه اظهارات نخست وزیر بی‌ادب انگلیس کردند و اگر امروز اینجا بودند به دلیل آن‌که مواضع بسیار خوبی در سیاست خارجی دارند، حتما صحبت می‌کردند.  
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت: چرا شما امروز در مجلس سکوت کردید، به عنوان رئیس جلسه باید به نمایندگی از مجلس در این باره صحبت می‌کردید.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه در پرتو سیاست‌های غلط خارجی بعد از 35 سال، رئیس‌جمهور در سفر نیویورک به دیدار نخست وزیر انگلیس رفت البته از اظهاراتی که در این نشست انجام شد، خبری نداریم اما امیدواریم که از سوی رئیس‌جمهور اطلاع رسانی شود.  
 
رسایی در ادامه افزود: کامرون چند ساعت بعد از ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان به پشت تریبون سازمان ملل رفت و به ملت ایران و نظام اسلامی و حتی به همین دولتی که به وی احترام گذاشته بود و به دیدارش رفته بود، توهین‌های مکرری انجام داد. 


رسایی همچنین گفت: بنده از آقای روحانی تشکر می‌کنم که با «اعوذ‌ بالله‌ من‌ الشیطان‌ الرجیم» به سفر رفت.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به اظهارات رسایی گفت: تذکر شما را که نسبت به بنده انجام شد، شنیدم.
 
نایب رئیس مجلس در پاسخ به فریادهای برخی از نمایندگان اظهار داشت: این‌جا، جای عربده‌کشی نیست و ما برای اظهارات شما احترام قائلیم و نباید اینجا شما فریاد بزنید.
 
وی در ادامه افزود: تذکر رسایی مربوط به دستور جلسه نیست مع‌الذلک چون شما در رابطه با بحث نخست وزیر انگلیس مطلبی گفتید باز هم ما گوش کردیم اما این دلیل نمی‌شود که درهر جایی که خواستید تذکر بدهید.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این که دلیل آن‌که امروز در این رابطه صحبت نکرده‌ام به دو دلیل بود گفت: دیروز ریاست مجلس شورای اسلامی پاسخ متقنی به اظهارات کامرون دادند، انگلیس یک دولت ورشکسته‌ای است که در آستانه تجزیه داخلی نیز قرار دارد، شکست‌های پی در پی آنها در منطقه، در غزه، در عراق و در دنیای اسلام آنها را در تنگنایی جدی قرار داده و چون اساس آن را انقلاب و امت اسلام و تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب می‌دانند، باید در صحنه‌هایی مانند مجمع عمومی سازمان ملل، باید حرف‌های بی‌اساسی را بیان کنند.

 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: واقعا بنده دیدم ارزشی ندارد به یاوه‌گویی‌های نخست وزیر انگلستان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اشاره داشته باشم وگرنه بحثی در این زمینه وجود ندارد.
 
گفتنی است نمایندگان پس از تذکر رسایی، شعار "مرگ بر انگلیس" سردادند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نخست ، وزیر ، کامرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار