یک تحلیلگر بین المللی اعلام کرد تسلیحاتی که آمریکا در اختیار معارضان سوری قرار داده بود، به دست نیروهای گروه تروریستی داعش رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "سردیا تریفکوویچ" تحلیلگر صرب آمریکایی و سردبیر نشریه کرونیکلز به این خبرگزاری گفت: غربی‌ها ادعا می‌کنند ما هوشمندانه و با دقت سلاح‌های خود را به دست معارضان به اصطلاح میانه رو می‌رسانیم ولی به اعتقاد من معارض میانه رو وجود ندارد،  همه آنها افرادی با افکاری افراطی هستند. 

وی با استناد به شواهدی دال بر رسیدن سلاح‌های آمریکایی به دست نیروهای داعش،‌ درباره مواضع واقعی متحدان آمریکا در ائتلاف ضد تروریسم ابراز تردید کرد. 

وی گفت: متحدان کلیدی آمریکا در این روند عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر هستند که همگی از دشمنان قسم خورده بشار اسد رئیس جمهور سوریه محسوب می‌شوند. بنابراین چطور ریاض و دوحه پس از این همه کمک تسلیحاتی ومالی به عناصر داعش در سوریه، ناگهانی و یک شبه به دشمنان این گروه تروریستی تبدیل می‌شوند؟ این واقعا بی معناست. 

تریفکوویچ در پاسخ به پرسشی درباره امکان پیوستن روسیه به عملیات آمریکا بر ضد داعش در خاورمیانه گفت:  به هیچ وجه این امکان وجود ندارد.

وی افزود: اگر روسیه قرار باشد مشارکتی بکند، باید از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت نظامی به عمل بیاورد. 

این تحلیلگر تصریح کرد روسیه باید همواره مراقب تحرکات غرب باشد و از طرفی درصدد تحکیم همکاریها با شرق به ویژه چین بر‌اید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناصر ابو الحسنی هراتی
۱۲:۵۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
مثال این است چاه مکن بهرکسی اول خودت بعدن کسی
آخرین اخبار