قائم مقام سازمان امداد و نجات با اشاره به طرح امداد تابستانه 93 از نجات 12هزار و 700نفر در حوادث سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، مجتبی سیف قائم مقام سازمان امداد و نجات در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به گزارش طرح امداد تابستانه گفت: نیروهای امدادی با 12هزار و 912 عملیات ( 8هزار و 939 مورد عملیات و 3هزار و 973 مورد خدمات)و خدمات امدادی از 15خرداد تا 5مهر ماه در سطح جاده‌ها، کوهستان و سواحل کشور امدادرسانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به امدادرسانی به 155 هزار و 767 نفر تصریح کرد: امدادگران با حضور به موقع در صحنه حوادث جان 12هزار و 700 نفر را از مرگ نجات دادند، همچنین میزان امدادرسانی‌ها در تابستان 93 نسبت به سال گذشته 49.7 درصد رشد داشته است.

مجتی سیف با بیان اینکه نیروی عملیاتی به کارگرفته شده نسبت به سال قبل حدود 0.5 درصد رشد داشته است، افزود: در حوادث تابستان بیش از 36 هزار نفر دچار مصدومیت شدند که 28هزار نفر آنان تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و 8هزار و 280 نفر که به خدمات درمانی و مراقبتی بیشتر نیاز داشتند به بیمارستان و  مراکز درمانی منتقل شدند.

قائم مقام سازمان امداد ونجات به اسکان 7هزار و 600نفر اشاره کرد و گفت: سازمان امداد و نجات هزار و 426 مورد خودرو را در صحنه تصادف رها سازی کردند.

وی با اشاره به سه استان حادثه خیز کشور گفت : در استان های مازندران ،‌ اصفهان ،‌ تهران بیشترین عملیات های امدادی صورت گرفته است .

مجتبی سیف با بیان اینکه 6هزار و 733 مورد عملیات در سطح جاده‌ها انجام شده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته عملیات‌های جاده‌ای 2.6 درصد و همچنین عملیات رهاسازی 6درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان با 834 مورد پرحادثه‌ترین استان کشور بوده است، افزود: 605 مورد عملیات در مازندران و 384 مورد در خراسان رضوی بیشترین عملیات‌هایی بود که در عملیات‌های جاده‌ای انجام شد همچنین اتوبان تهران-قم با 68 مورد، ارومیه-خوی با 59 مورد و کرج-قزوین با 58 مورد محورهایی بود که بیشترین عملیات‌های جاده‌ای در آن صورت گرفت.

**کوهستان پیشتاز حوادث 110 روزه تابستان

قائم مقام سازمان امداد و نجات با بیان اینکه  کوهستان های کشور همچنان پر حادثه است اظهار داشت : در 110 روزه طرح ملی امداد تابستانه 339 مورد عملیات در سطح کوهستان های کشور صورت گرفت که بیشترین آن با 64 مورد در تهران ،‌ 41 مورد در مازندران و30 مورد در استان گلستان انجام شده است . همچنین د راین میان ارتفاعات دربند با 34 مورد رتبه نخست عملیات های امداو نجات را به خود اختصاص داد .

وی در ادامه با اشاره به 361 مورد عملیات نجات در سطح سواحل کشور افزود : مازندران با 170 مورد ،‌گیلان با 34 مورد و اصفهان با 26 مورد عملیات  نجات در سطح سواحل کشور بیترین عملیات های دریایی – ساحلی را در طول امداد تابستانه داشته اند .

سیف به عملیاتهای سیل و آبگرفتگی نیز اشاره کرد و بیان داشت :  در طول 110  روزه امداد تابستانه 68 مورد عملیات سیل و آبگرفتگی  انجام شد که که در مقایسه با سال گذشته 20 در صد کاهش داشته است .

قائم مقام سازمان امداد و نجات به عملیات های مرکز امداد هوایی اشاره کرد و افزود : در طول 110 روز تابستان 665 عملیات در 491 ساعت پرواز صورت گرفت که طی آن 9.6 تن اقلام و تجهیزات جابه جا شد .

**کاهش 31 درصدی فوتی ها در حین انتقال به مراکز درمانی

وی با بیان اینکه طرح امداد تابستانه در هزار و463 پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور انجام شد گفت : امسال با ورود 25 دردصدی تجهیزات امدادی و د ر کنار آن تعهد و مسئولیت پذیری امداگران ،‌علی رغم افزایش حوادث میزان تلفات بسیار کم شد . به طوری که فوتی های حین انتقال با 41 مورد نسبت به سال گذشته 31.7 در صد  کاهش داشته است .

وی قائم مقام سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه امدادگران اغلب جوانان 18 تا 25 سال هستند و مواجه با حوادث مختلف تاثیرات بسیار و نامناسبی در آن ها ایجاد می کند ،‌با همکاری مرکز علوم تحقیقات شفا و سایر ارگان های مربوط  کنگره اضطراب به منظور برگزار می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار