ربیعی خبر داد

تدوین نخستین سند جامع سالمندان تا دو ماه آینده

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند جامع سالمندان تا دو ماه آینده و همزمان با تشکیل دومین جلسه شورای ملی سالمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای ملی سالمندان که صبح امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: مسائل اجتماعی با سیاست‌های رفاهی ارتباط مستقیم دارد و تدوین سیاست‌های رفاه اجتماعی در سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

وی در ادامه بروز پدیده سالمندی را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد و افزود: فعال شدن شورای ملی سالمندان در راستای سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید است و نتایج برنامه‌ها و مطالعات این شورا را به شورای عالی رفاه منعکس می‌شود.

ربیعی رسیدگی به مسائل کودکان، سالمندان و کاهش فقر و نابرابری و درمان را از مؤلفه‌های اصلی سیاست‌های رفاهی عنوان کرد و ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که ما با پدیده سالمندی روبرو هستیم و به درستی نیز مقام معظم رهبری در سیاست‌های جمعیتی خود به موضوع سالمندی اهتمام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 6میلیون سالمند در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد برای سالمندی مطالعات گسترده‌ای را آغاز کنیم و در این حوزه باید پدیده‌های جدیدی مانند رشد زندگی مجردی را مورد توجه قرار دهیم.

وی زنانه شدن سالمندی در کشور را نیز یکی از مسائل مهم در بروز پدیده سالمندی عنوان کرد و افزود: در آینده جامعه ما با پدیده زنان سالمند روبرو است و در این راستا آمارها نشان می‌دهد تعداد زنان بی‌سواد سالمند بیش از مردان است و پدیده زنان سالمند در استان‌های محروم بیشتر مشاهده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور خاطرنشان کرد: باید برای حل مسائل سالمندی آمادگی نهادی، ساختاری و فرهنگی لازم را پیدا کنیم.

همچنین با توجه به اینکه ویژگی مهم دولت تدبیر وامید پیش بینی پدیده‌های آینده در کشور است دبیر خانه شورای ملی سالمندی به طور جدی فعال خواهد بود و طرح‌های مطالعاتی لازم را برای تدوین سند راهبردی سالمندی را به انجام می‌رساند.

*تدوین نخستین سند جامع سالمندان تا دو ماه آینده

براساس این گزارش علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه اولین جلسه شورای ملی سالمندان در جمع خبرنگاران از تدوین سند جامع سالمندان طی دو ماه آینده و ارسال آن به مراجع بالاتر برای تصویب و اجرا همزمان با تشکیل دومین جلسه ملی سالمندان خبر داد و گفت: با توجه به تحولات جمعیتی کشورمان به سمت رشد سالمندی پیش می‌رود که در این راستا باید در راستای ارتقا و نهادینه سازی فرهنگ سالمندی در جامعه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه به ضرورت برنامه‌ریزی از سوی نهادهای اجتماعی و دولت در خصوص مسائل سالمندان اشاره و تصریح کرد: همانطور که در اولین جلسه شورای ملی سالمندان مطرح شد باید به سالمندی همانند یک فرصت نگاه شود و باب گفتگو پیرامون مسائل مختلف سالمندان در جامعه باز شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تاکید کرد: در این راستا در برنامه ششم فصلی را به عنوان سالمندی در دولت دنبال خواهیم کرد چرا که این فصل تنها در یک برنامه پیگیری شده و پس از آن مورد غفلت قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ربیعی ، انسجام ، وزیر ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مصطفی موسوی
۱۳:۱۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
با سلام و تحیت ،بدنبال فرصتی بودم که از مساعی آن جناب به منظور رفاه حال سالمندان کشور تشکر کنم . بعنوان یک بازنشسته این تقاضا را هم به عرض حضرتعالی برسانم ،با این موضوع که بازنشستگان پس از قطع ارتباط با محل اشتغال خودپس از بازنشستگی کارمند صندوق بازنشستگی یا همان سازمان بانشستگی محسوب می شوند . بنابر این جای تاسف است که در مقابل تاخیر چند روز سازمان مذکور بیمه تکمیلی افراد تحت نکفل ایشان را به شرکت آتیه سازان ارجاع داده و اعلام مینماید سایت شرکت تا تاریخی که آنها اعلام نمودهاند بسته شده است . ضمن مراجعه مشخص می گردد بنا به صدور بخشنامه سازمان این سایت بسته شده است .لذا جنانجه تدوین اینگونه اسناد در اختیار بخش خصوصی با شد باید وعده های شرکت های بیمه را هم بپذیریم.واز سویی دیگر در اخبار اعلام میشود مقدمات بیمه تکمیلی کارکنان آموزش و پرورش فراهم شد .حال آیا اختیار دار اقدامات کاگزران مدیران بخش خصوصی یا دستگاه های متعلق به دولت محترم.از صراحت گفتار این حقیر دل نگرانی حاصل نشود بلکه درددلی خودمانی بود با یکی از عزیزان کابینه دولت محترم و منتخب . موفق باشید
آخرین اخبار