لاوروف: روسیه خواستار ادامه " جنگ تحریم‌ها" نیست

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه خود را در انزوا از سوی غرب نمی داند و نمی خواهد " جنگ تحریم ها" ادامه یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه خود را در انزوا از سوی غرب نمی داند و نمی خواهد " جنگ تحریم ها" ادامه یابد.

وزیر امور خارجه روسیه  افزود: غرب باید متوجه باشد اولتیماتوم ها و تحریم ها علیه این کشور ناکارامد خواهد بود. 

سرگئی لاوروف گفت : " در درجه اول حائز اهمیت است که شرکای ما ناکارامدی اولتیماتوم ها و تهدیدها را درک کنند و متوجه حسن نیت روسیه باشند. "

وی تاکید کرد که روسیه حفاظت و حمایت از منافع اقتصادی و سایر منافع خود را تضمین خواهد کرد.

 وی در ادامه افزود: روسیه هیچ برنامه‌ای برای آغاز مسابقه تسلیحاتی ندارد ولی این کشور به خوبی حفاظت و حمایت خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که هیچ مسابقه تسلیحاتی وجود نخواهد داشت ولی کشور ما برای حمایت و دفاع از خود کاملا آماده خواهد بود. ما هر چیزی را که به آن نیاز داریم در اختیار خواهیم داشت و برای ارتقای ظرفیت دفاعی کشور با پیشرفته ترین روش‌ها تلاش و کار می‌کنیم.

لاوروف در ادامه گفت که مسکو خواستار بهبود روابط با واشنگتن است و علاقه‌ای به ادامه جنگ تحریم ها با غرب ندارد. وی افزود: روابط نیاز به تنظیم مجدد است. اشاره لاوروف به تلاش قبلی آمریکا برای بهبود روابط دو جانبه است روابطی که به علت یک سری تقابل ها و درگیری ها که آخرین مورد آن بحران اوکراین بوده تضعیف شده است.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که روسیه احساس نکرده است که از غرب منزوی شده ولی واشنگتن را به ضربه وارد کردن به روابط روسیه و غرب و استفاده از معیارهای دو‌گانه در مقابله با تروریسم متهم کرده است.

آمریکا ، اتحادیه اروپا و شرکای آنها چند ماه پیش با مطرح کردن ادعای مداخله روسیه در امور داخلی اوکراین این کشور را تحریم اقتصادی کردند. 

برخی مقامات غرب اعلام کردند به محض اینکه روسیه از راهبرد آنها در اوکراین دنباله روی کند تحریم ها لغو خواهد شد اما مسکو اعلام کرد هیچ اقدامی رویکرد سیاسی این کشور را تغییر نخواهد داد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، انزوا ، جنگ ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار