مدیرعامل پتروشیمی آبادان:

صادرات 50 درصد تولیدات پتروشیمی آبادان

صدیقی زاده گفت: از 3 ماهه دوم سال جاری به دلیل تغییر نرخ گذاری محصولات پتروشیمی از نرخ ارز مبادله ای به نرخ آزاد و به تبع آن خروج دلالان از بازار پتروشیمی و رکود ایجاد شده در داخل، حدود 50 درصد محصولات این مجتمع به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا صدیقی زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پتروشیمی آبادان سه محصول عمده PVC به ظرفیت 110 هزار تن در سال، کاستیک سودا با ظرفیت 30 هزار تن و DDP به ظرفیت 15 هزار تن در سال تولید می کند.
 
وی با بیان اینکه پتروشیمی آبادان از 70 درصد ظرفیت خود استفاده می کند، افزود: خوراک مورد نیاز این پتروشیمی از پالایشگاه آبادان، پتروشیمی اروند، پتروشیمی امام خمینی (ره) و پتروشیمی غدیر و پتروشیمی بوعلی تامین می شود.
 
مدیرعامل پتروشیمی آبادان خاطرنشان کرد: مهمترین معضل پتروشیمی آبادان تامین گاز از سوی پالایشگاه آبادن است.
 
وی درخصوص وضعیت صادرات این مجتمع، اظهار داشت: تا سال 1392 حدود 80 درصد تولیدات این شرکت در داخل کشور مصرف و 20 درصد بقیه به خارج از کشور صادر می شد.
 
وی ادامه داد: اما از 3 ماهه دوم سال جاری به دلیل تغییر نرخ گذاری محصولات پتروشیمی از نرخ ارز مبادله ای به نرخ آزاد و به تبع آن خروج دلالان از بازار پتروشیمی و رکود ایجاد شده در داخل، حدود 50 درصد محصولات این مجتمع به خارج از کشور صادر شد.
 
مدیرعامل پتروشیمی آبادان افزود: PVC تولیدی این واحد شرکت به عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
 
صدیقی ادامه داد: در زمستان سال گذشته به دلیل افزایش شدت سرما و کاهش گاز تحویلی به واحدهای پتروشیمی تولید این واحد کاهش یافت به طوری که در 3 ماهه نخست سال جاری پتروشیمی آبادان تنها از 50 درصد ظرفیت خود توانست استفاده کند.
 
وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی آبادان در کنار پتروشیمی های بندر امام (ره) و غدیر نیاز PVC کشور را تامین و مازاد آن را به خارج از کشور صادر می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار