افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

بررسی نهایی قانون احزاب با حضور نمایندگان دولت، احزاب و مجلس/نمایندگان اختلاف ندارند

رئیس مرکز راهبردی وزارت کشور از برگزاری جلسه‌ای با حضور سه نماینده از دولت، احزاب و مجلس برای بررسی نهایی پیش‌نویس قانون احزاب خبر داد.

"اصغر افتخاری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، از آمادگی پیش نویس قانون احزاب در وزارت کشور خبر داد و اظهار داشت: این لایحه در جلسه‌‌ای با حضور چند نماینده از وزارت کشور، سه نماینده از احزاب و نمایندگان مجلس این هفته به بحث و بررسی نهایی گذاشته می‌شود تا سپس به مقام عالی وزارت ارائه شود.
 
وی درباره بررسی لایحه جامع قانون انتخابات هم گفت: دبیرخانه بررسی این لایحه طی دو هفته گذشته فعال شده و به توافقات اولیه رسیده‌ایم اما جلسات ادامه دارد، ما در مرحله آسیب‌شناسی قرار داریم، پس از این مرحله راهکار و بعد از آن هم پیش نویس برای بررسی کارشناسی تدوین خواهد شد.
 
رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور با بیان اینکه خانه احزاب یا هر تشکل دیگر حالت صنفی داشته و زیر مجموعه قانون و لایحه قانون احزاب به حساب می‌آید، افزود: براساس منطق می‌شود خانه احزاب را به لایحه قانون احزاب منوط کرد، اما برعکس آن موجه نیست. چرا که شان قانونی بالاتری دارد. لایحه پیش نویس قانون احزاب بر روی تشکل صنفی خاصی تکلیف نکرده است.
 
مسئول کمیته سه جانبه دولت، احزاب، مجلس تاکید کرد: شان قانونی لایحه قانون خانه احزاب، تصویب از سوی نمایندگان مجلس است، اما پیش نویس قانون احزاب مربوط به خود احزاب است که باید با موافقت وزارت کشور به آن رسید، بنابراین نمی‌شود این دو را به هم منوط کرد.
 
افتخاری درباره اختلافات زیاد درونی در کمیته سه جانبه که از سوی یکی از نمایندگان احزاب گفته شده بود، گفت: نمایندگان حزبی بسیار فعال و موثر حاضر شده‌اند و حتی در تهیه پیش نویس به توافق خوبی رسیده‌اند، اما در کارگروه تلفیق وزارت کشور تفاوت و اختلاف قابل توجهی مشاهده نمی‌شود.
 
معاون وزیر کشور گفت: پیش نویس تدوین شده اجماعی بوده و تعارض ناپذیر است، اگر اختلاف کوچکی هم باشد، نمایندگان سه رکن در جلسه این هفته اعلام خواهند کرد، اما این یک تجربه منفی نیست. البته ارزیابی‌های فردی وجود دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار