ابتکار در مراسم بزرگداشت محیط بانان مطرح کرد:

حفاظت از محیط زیست اصلی بر کارآمدی دولتها

رئیس سازمان محیط زیست گفت: بحث مدیریت منطقی و پایدار منابع و حفاظت از محیط زیست یکی از بحثهای مهم در کارآمدی دولتها درتمام دنیا است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمعصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت مقام محیط‌‌بان با حضور رئیس مجلس و نمایندگان وی و تعدادی از محیط‌بانان ،خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید همه افراد برای اعتلای ایران تلاش کنند، حکمرانی مطلوب نیز جزو معیارهای اصلی یک دولت تلقی می‌شود.

وی درادامه اظهار داشت: بحث مدیریت منطقی و پایدرا منابع و حفاظت از محیط زیست یکی از بحثهای مهم در کارآمدی دولتها درتمام دنیا است و نظام‌هایی که از منابع طبیعی به درستی بهره می‌برند زندگی خوب و پایداری را در حال و آینده برای خود رقم می‌زنند.

ابتکار در ادامه دربارۀ اهمیت حفاظت از محیط زیست در تمام دنیا افزود: موضوع تغییرات آب وهوایی و از دست رفتن تنوع زیستی در جهان اهمیت حفاظت از محیط زیست را صد چندان می‌کند. بنابر این دولتها باید هر چه سریعتر از این روند نامطلوب با برنامه‌های مناسب جلوگیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از اینکه بشر در سطح بین المللی به این جایگاه از علم و دانش برسد اگر ما به گنجینه‌های معارف دینی خود رجوع کنیم همین دیدگاه‌ها با یک زاویه معنوی و الهی بر تمامی تعالیم انبیاء و قرآن کریم کاملاً مشهود است.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه گفت: بزرگترین وظیفه دولتها و حکومتها حفاظت و امانتداری در محیط زیست است. طبیعت پیرامون ما دارای یک ظرفیت محدود است و برداشت بیش از اندازه از طبیعت آن را دچار مشکل می‌کند ، کما اینکه درایران و بسیاری از کشورهای دنیا این برداشت بی رویه از طبیعت باعث بروزمشکلات جدی شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: ارگان‌های زیادی در امر حفلاظت از محیط زیست فعالیت میکنند که ازجمله آنها می توان به یگان حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت جنگلها، یگان حفاظت شیلات و دریابانها اشاره کرد.

ابتکار در خصوص اهمیت یگانهای ویژه حفاظت سازمان محیط زیست گفت: بحث حفاظت و یگانهای حفاظت محیط  زیست و فعالیتهای آنها یک مسئله کلیدی در تمام دنیا است، بنابر این می‌توان گفت یگانها نقش ویژه‌ای را درحفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.

وی درخصوص تجهیزات ارائه شده به یگانهای حفاظت سازمان محیط زیست افزود: به کار بستن تجهیزات در این سازمانها موجب تقویت یگانهای ویژه سازمان محیط زیست می شود که در این خصوص مطالعات و پژوهشهایی درمناطق مختلف کشور صورت گرفته است که قسمتی از آنها به مرحلۀ اجرایی رسیده است.

معاون رئیس جمهور در خصوص ارگانهایی که درحفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بخش خصوصی با همکاری افراد محلی، سازمانهای مردم نهاد و علاقمندان به طبیعت با انگیزه‌های والای معنوی خود در کشور فعالیت می‌کنند.

ابتکار در خصوص حمایتهای صورت گرفته از سوی دولت جدید در مورد سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه در این دوره از حمایتهای بسیار جدی رئیس جمهور برخوردار هستیم، پیام‌رسانی رئیس جمهور در سازمان ملل با توجه به نگرانی‌هایی که در جامعه جهانی برای محیط زیست وجود دارد نیز خود شاهد این امر است.

معاون رئیس جمهور در رابطه با خشکسالی‌های اخیر بیان داشت: خشکسالی‌ها کماکان در آینده ادامه دارد. همچنین تنوع زیستی و جانوری کشور را به شدت تهدید می‌کند بنابر این باید برای مواجهه با این موضوع برنامه‌ریزی‌های علمی صورت بگیرد.

ابتکار در پایان گفت: مشکلات محیط زیستی در ایران بسیار جدی است و همکاری‌های همه جانبه‌ای را از سوی همه سازمانها بویژه نهاد‌های نظامی می‌طلبد تا سازمان محیط زیست با همۀ ظرفیت و توان خود از منابع موجود در محیط زیست امانتداری کند تا بتوانیم آیندۀ روشنی را برای فرزندان این مرز و بوم تداعی کنیم.

در پایان این مراسم از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان محیط زیست به شش محیط‌‌ بان کشوری اهدای درجه صورت گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابتکار ، بحث ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار