سوریه از احتمال پیوستن ایران و روسیه به ائتلاف ضد داعش خبر داد

وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد ایران و روسیه احتمالا به ائتلاف جنگ با داعش در سوریه و عراق می پیوندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار، علی حیدر گفت : احتمال دارد این ائتلاف گسترده تر شود و ایران و روسیه به آن بپیوندند.

وزیر آشتی ملی سوریه تاکید کرد : ما از تلاش های بین المللی برای نابودی گروههای تروریستی چون داعش و جبهه النصره حمایت می کنیم. 

حملات هوایی آمریکا بر ضد داعش از ماه گذشته در عراق آغاز شده است. آمریکا و پنج کشور عربی در حملات هوایی که هفته گذشته آغاز شد ، مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند.

حیدر تصریح کرد دولت سوریه ضمن استقبال از این حملات ، شروط خاصی دارد و ارگان های دولتی و پایگاههای نظامی سوریه تحت هیچ شرایطی نباید هدف گرفته شود. به عبارت دیگر ، باید هماهنگی کاملی با دولت سوریه صورت گیرد.

وی اضافه کرد : نماینده سوریه در سازمان ملل متحد پیش از حملات دولت را کاملا مطلع کرده بود. ما همچنین در خصوص رویدادهای اخیر در سوریه با دولت عراق رایزنی داشته ایم.

حیدر در پاسخ به سوالی درباره پنج کشور عربی که از حملات آمریکا حمایت کرده یا به اولین حملات به سوریه پیوسته اند گفت دولت سوریه مشکلی با این مسئله ندارد.

وزیر آشتی ملی سوریه ادامه داد : ما با مقامات عربستان ، ترکیه ، قطر یا اردن در خصوص پیوستن به حملات بر ضد داعش مخالف نیستیم. 

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار