کاخ سفید، گزارش واشنگتن پست مبنی بر ناتوانی دستگاه امنیتی ریاست جمهوری را بی اهمیت خواند

یک مسئول در کاخ سفید گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر ناتوانی دستگاه امنیتی ریاست جمهوری در پاسخ به حمله به کاخ سفید را کم اهمیت خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، "تونی بلینکن"، دستیار مشاور امنیت ملی اوباما روز گذشته در گفتگو با شبکه سی ان ان گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه دستگاه امنیت ریاست جمهوری پس از 7 روز متوجه شده که فردی در سال 2011 اقدام به تیراندازی  بسوی کاخ سفید کرده است را کم اهمیت خواند.

دستیار مشاور امنیت ملی اوباما بدون اینکه مضمون گزارش روزنامه واشنگتن پست را تکذیب نماید تأکید نمود که تلاش برای اتخاد اقداماتی به منظور اصلاح اوضاع درجریان است.

بلنکن در گفتگو با سی ان ان تصریح کرد که  دستگاه امنیتی ریاست جمهوری اقدام به تحقیق درباره این مسأله کرده است و تمامی گامها را به منظور اصلاح هرگونه اختلال بکارخواهد گرفت.

وی تأکید کرد که نیروهای دستگاه امنیتی ریاست جمهوری زندگی خود را به منظور در امان ماندن رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی و کارکنان کاخ سفید هر روزه در خطر قرار می‌دهند.

وی گفت: وظیفه نیروهای دستگاه امنیتی زیاد و فشاری که آنها تحمل می‌کنند توصیف شدنی نیست.

گفتنی است، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از حمله به کاخ سفید در11 نوامبر سال 2011 و ناتوانی  سرویس مخفی کاخ سفید در پاسخ به آن پرده برداشته بود.

این روزنامه در گزارش خودگفته بود که دستگاه امنیتی ریاست جمهوری آمریکا پس از هفت روز متوجه گردید که فردی اقدام به تیراندازی به کاخ سفید کرده است، و این درحالی بود که اوباما و همسرش در خارج از شهر به سر می‌بردند اما دختر کوچک اوباما"ساشا" و مادر میشل اوباما"ماریان رابینسون" در لحظه حادثه در داخل کاخ بودند و انتظار می‌رفت که هرلحظه دختر بزرگ اوباما نیز با دوستان خود از راه برسد.

 در گزارش این روزنامه آمده بود که حداقل هفت گلوله از خودرویی در فاصله حدود 700 متری محل اقامت ریاست جمهوری آمریکا شلیک شد و هنگامی که نیروهای امنیتی خواستند اقدام به پاسخ نمایند طی اقدامی شگفت انگیز از سوی مسئول سپرست این نیروها اعلام شد که تیر اندازی نشده است و در سر جای خود بمانید.

این روزنامه همچنین نوشته است که مسئول سرپرست نیروهای امنیتی  در آن زمان گفته بود که منبع این صداها اگزوز موتور یک دستگاه در این نزدیکی بوده است.

واشنگتن پست در این گزارش گفته بود که سرویس مخفی کاخ سفید پس از اینکه یکی از کارکنان تکه های شکسته شیشه و سیمان را بر روی زمین دید تازه متوجه گردید که بسوی مقر ریاست جمهوری تیراندازی شده است.

این روزنامه گفت: اوباما و همسرش پس از چندروز متوجه این حادثه شدند واز پاسخ سرویس مخفی کاخ سفید خشمگین شدند.

گزارش روزنامه واشنگتن پست موجی در حالی انتشار یافته است که سرویس مخفی کاخ سفید با موجی از انتقادها پس از شکست‌های متعدد، از جمله حادثه ای که در ابتدای ماه کنونی رخ داد و مردی با چاقو از بالای حصار امنیتی کاخ به داخل پرید و پیش از دستگیری وارد مقر ریاست جمهوری شد مواجه است.

همچنین شایان ذکر است که فردی که اقدام به این تیراندازی در سال 2011 کرده بود فردی به نام "اسکار رامیرو ارتگا هرناندز" بوده که بعدا به دلیل تلاش برای ترور رئیس جمهوری آمریکا به25 سال زندان محکوم شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار