وزارت امور خارجه چین اعلام کرد مذاکرات هسته ای ایران وارد مرحله حساس نهایی شده و چین امیدوار است همه طرف ها بتوانند خلاقانه به راه حلی برای مسائل مورد اختلاف دست یابند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین‌هوا، "هوآ چانیینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت همه طرف ها در هفتمین دور از مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت جهان (آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان)  اراده سیاسی لازم را برای دستیابی هر چه سریعتر به یک موافقتنامه جامع نشان دادند.

دور جدید از مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت جهان 19 سپتامبر در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد و عصر روز جمعه پایان یافت. 

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به اضافه نمایندگانی از شش قدرت جهان در این مذاکرات شرکت داشتند.

هوآ چانیینگ تصریح کرد اگرچه در این مذاکرات پیشرفت مهمی حاصل نشد اما همه طرف ها مذاکراتی جدی و واقعی را درباره مسائل کلیدی برگزار کردند.

وی گفت مذاکرات درباره دستیابی به یک موافقتنامه جامع بین ایران و قدرت های جهان وارد محله حساس نهایی شده و چین امیدوار است همه طرف ها بتوانند برای دستیابی به یک موافقتنامه عادلانه و متوازن که به سود هر دو طرف باشد تلاش کنند.

ایران و قدرت های جهان نوامبر گذشته به موافقتنامه ای موقت دست یافتند و بر اساس آن ایران بخشی از فعالیت های خود را در ازای کاهش بخشی از تحریم ها علیه این کشور ، محدود کرد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
ملت ایران بیدار هست از امریکا بیزار هست و مرگ بر امریکای جنایتکار، انرژی هسته را از دانشمندان ایران نمی توان گرفت
آخرین اخبار