موشک "کورنت" شاه‌ کلید پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه+ فیلم

در جنگ 33 روزه تانک‌های مرکاوا یکی پس از دیگری منهدم و دشت خیام گورستانی از تانک‌های مرکاوا شد. علاوه بر ایمان و شجاعت رزمندگان، تدبیر حزب‌الله در استفاده تاکتیکی و عملیاتی از تجهیزات یکی از عوامل موفقیت محسوب می‌شود که یکی از آن‌ها موشک ضد زره کورنت بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنيتی باشگاه خبرنگاران، در جنگ 33 روزه تانک‌های مرکاوا یکی پس از دیگری منهدم و دشت خیام گورستانی از این تانک‌ها شد.

جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 با تهاجم صهیونیست‌ها به جنوب لبنان آغاز شد. در این جنگ رزمندگان حزب‌الله توانستند به خوبی بر دشمن صهیونیست چیره شوند.

به راستی شاه کلید پیروزی حزب‌الله در این جنگ چه بود؟

علاوه بر ایمان و شجاعت رزمندگان، تدبیر حزب‌الله در استفاده تاکتیکی و عملیاتی از تجهیزات بود که یکی از آن‌ها موشک ضد زره کورنت بود.

این موشک باعث شد تانک‌های مرکاوا یکی پس از دیگری منهدم شود و دشت خیام گورستانی از تانک‌های مرکاوا شد.


 موشک‌ کورنت

کورنت (به روسی: Корнет) نوعی موشک ضد تانک هدایت‌شونده سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ ارائه شد.

این موشک برای انهدام تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و هلیکوپترهای کند و ارتفاع‌پایین طراحی شده اما به خاطر هزینهٔ بالای تولید قرار نیست به طور کامل جای سیستم‌های ضدتانک قبلی را بگیرد.

کد این موشک 9M133 و نام آن در نام ناتو AT-14 Spriggan است.
 
کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضدتانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌کند بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند.

این موشک ۲۷ کیلو وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد و مدلی از آن با سرجنگی ترموباریک برای استفاده علیه سنگرها و نفرات نیز طراحی شده‌ است.









نمونه‌ای از موشک‌های ضد زره روسی با میزان نفوذ 1000 تا 1200 میلیمتر در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حمله آمریکا به عراق در سال 2003 مورد استفاده قرار گرفت.

در این جنگ‌ها به ترتیب انواع مدل‌های مرکاوا از جمله ام-کی-4(در لبنان) و آبرامز(در عراق) مورد اصابت آن موشک قرار گرفتند که بهترین مقاومت حاصل شده توسط این تانک از کار افتادن و از رده خارج شدن تانک‌های مذکور بوده و در مواردی به انهدام تانک انجامیده است. 


موشک کورنت، با نفوذ بسیار زیاد در زره می‌تواند در رزم‌های زمینی موفق عمل کند
.











برای دیدن 2 فیلم مربوط به موشک‌های کورنت و انهدام تانک‌های مرکاوا توسط رزمندگان حزب‌الله  اینجا را کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
زنده باد سید حسن نصرالله و زنده باد حزب الله ومقاومت.
آخرین اخبار