استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت گفت: هیچ ائتلافی در منطقه بدون حضور ایران موفق به مبارزه با داعش نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مجید استوار با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 اظهار کرد: هر توافقی بین تیم مذاکره‌کننده ایرانی با گروه 1+5 باید مبتنی بر حفظ عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران باشد. نتیجه این مذاکرات باید تامین‌کننده منافع ملی باشد و توافق احتمالی غرب با ایران قطعاً بیرون از مصلحت و چارچوب نظام نخواهد بود.

وی افزود: هیچ گروه و جریان سیاسی کشور به تنهایی قادر به تصمیم‌گیری در زمینه به توافق رسیدن یا نرسیدن مذاکرات نیست. به توافق رسیدن با کشورهای غربی باید ضمن رعایت چارچوب‌های دیپلماتیک به مصلحت نظام اسلامی باشد.

استوار با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده غربی به دنبال تامین منافع دولت‌های خود هستند تصریح کرد: تامین منافع ملی با کمترین هزینه، خواست تمام ملت ایران از تیم مذاکره‌کننده کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر خواستار توسعه همه جانبه با ثبات در کشورمان هستیم باید دنبال روابط حسنه با کشورهای دیگر باشیم، تصریح کرد: رشد و ثبات اقتصادی، برطرف شدن بیکاری، کاهش تورم و... مستلزم ارتباط سازنده با کشورهای دیگر است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: باید برای ارتباط با کشورهای دنیا به دنبال چارچوبی باشیم که استقلال و منافع ما حفظ و تامین شود.

وی با اشاره به ائتلاف کشورهای غربی و منطقه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش متذکر شد: هیچ ائتلافی در منطقه بدون حضور ایران موفق به مبارزه با داعش نمی‌شود.

استوار، ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه را به دلیل ضعف دولت‌های مرکزی آن کشورها دانست و خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی و برخی حکام منطقه به جای این عوام‌فریبی‌ها، در امور داخلی حکومت‌های مستقل و مردمی دخالت نکنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، داعش ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.