عملیات نظامی آمریکا علیه داعش سالانه 2.4 بیش از میلیارد دلار هزینه خواهد داشت

بر اساس تحلیل یک اندیشکده، اقدامات نظامی آمریکا علیه داعش تاکنون تقریبا یک میلیارد دلار هزینه داشته است و در صورتی که عملیات هوایی و زمینی با سرعت و روند کنونی ادامه یابد، این هزینه احتمالا بین دو میلیارد و 400 میلیون دلار تا سه میلیارد و 800 میلیون دلار در سال خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: در تحلیل مرکز ارزیابی های راهبردی و بودجه ای که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است اما حملات هوایی بیشتر و افزایش قابل توجه تعداد نیروهای زمینی، می تواند هزینه ها را سالانه به بین 13 میلیارد دلار و 22 میلیارد دلار برساند.

در گزارش تاد هریسون و دیگر تحلیلگران آمده است : هزینه های آینده تا حد زیادی به این که عملیات چه مدت ادامه می یابد، شدت عملیات هوایی و همچنین این که آیا نیروهای زمینی بیشتری فراتر از آنچه پیشتر برنامه ریزی شده است اعزام خواهند شد، بستگی دارد.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت پنتاگون از 16 ژوئن روزانه حدود هفت میلیون تا ده میلیون دلار برای عملیات علیه داعش هزینه کرده است.

آمریکا حملات هوایی علیه گروه داعش را هشتم اوت در عراق آغاز کرد و 22 سپتامبر این حملات را به سوریه گسترش داد. نیروهای ائتلاف 290 حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده اند که از این تعداد ارتش آمریکا 265 حمله را انجام داده است.

تحلیل این اندیشکده هزینه عملیات آمریکا علیه گروه داعش را تا 24 سپتامبر بین 780 میلیون دلار و 930 میلیون دلار تخمین زد.این تخمین با تخمین هیگل در خصوص هزینه روزانه عملیات تقریبا منطبق است.

در این گزارش آمده است اگر عملیات هوایی در سطح متعادل ادامه یابد و نیروهای زمینی مستقر شده در حدود 2000 نفر باقی بمانند، آنگاه هزینه تلاش نظامی آمریکا علیه گروه داعش احتمالا بین 200 میلیون دلار و 320 میلیون دلار در ماه خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است اما شدت یافتن عملیات هوایی، در کنار اعزام بالغ بر پنج هزار نیروی زمینی، بین 350 میلیون دلار و 570 میلیون دلار در ماه هزینه خواهد داشت. عملیات هوایی بسیار شدید در کنار اعزام 25 هزار نظامی ممکن است هر ماه یک میلیارد و یکصد میلیون دلار تا یک میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

مقامات دفاعی اعلام کرده اند به علت جنگ علیه داعش، به دنبال بودجه بیشتر خواهند بود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار