خبر‌ها حاکی از ان است که که طی 48 ساعت آینده نخست‌وزیر جدید یمن انتخاب خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  پایگاه خبری "یمن پرس"،شب گذشته گروه‌های سیاسی مختلف در  یمن با رئیس‌جمهور  توافق کرده‌اند که طی 48 ساعت آینده، نامزد نخست‌وزیری را انتخاب کنند.

 پایگاه خبری "یمن پرس"این پایگاه در خبری گزارش داد که یمنی‌ها بی‌صبرانه منتظر اعلام نام شخص مورد توافق گروه های سیاسی برای برعهده گرفتن پست نخست وزیری طبق "توافقنامه صلح و شراکت" که از سوی نیروهای مختلف سیاسی از جمله انصارالله چندروز پیش در صنعا به امضارسید می‌باشند.

در همین رابطه، این پایگاه شب گذشته به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که میان نیروهای مختلف سیاسی و رئیس جمهوری یمن توافق شده است تا در موعد زمانی حداکثر 48 ساعت نام نخست وزیری جدید یمن اعلام گردد و گفته اند که این توافق پس از دیدار دوروزگذشته نشست رئیس جمهوری یمن با مشاورانش اتخاذ گردیده است.

همچنین این پایگاه در رابطه با دولت آینده یمن گزارش داد که برخی منابع گزارش داده اند که قرار است تا سرلشکرستاد"محمودالصبیحی" در دولت جدید بجای سرلشکر ستاد"محمد ناصر احمد" وزیر دفاع کنونی یمن انتخاب گردد.

همچنین این منابع اعلام کرده اند که انتظار می‌رود سرلشکر ستاد، خلبان"راشد الجند"  به عنوان رئیس ستاد کل ارتش بجای "احمد علی الأشول" معرفی گردد.

درهمین رابطه پایگاه "نبض الشارع" در خبری به نقل از یک منبع در ریاست جمهوری یمن اعلام کرده‌اند که  "عبدربه منصور هادی" قرار است تا امروز نشستی فوق العاده برگزارکند و در آن نخست وزیر یمن، که انتظار می‌رود شخصیتی مستقل و ملی که از سوی همه احزاب و نیروهای سیاسی مورد اجماع باشد، را معرفی نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخست وزیر ، یمن ، ساعت ، انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار