بانک مرکزی شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بانک مرکزی شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور را منتشر کرد که به شرح زیر است:
 در سه ماهه اول سال 1393 بر مینای سال پایه 1383 به عدد 1.183 رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل 0.10 درصد افزایش یافته است.

در دوره مذکور، از محموع 22 کد فعالیت دو رقمی، شاخص تولید 13 گروه صنعتی افزایش داشته که بیشترین افزایش مربوط به صنعت انتشار و چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده (کد صنعت 22) با 7.112 درصد بوده است. با توجه به ضریب اهمیت صنایع در محاسبه شاخص، صنایع تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر (کد صنعت 34) با رشد 2.87 درصدی بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل تولید داشته است.

همچنین شاخص تولید 9 گروه صنعتی دیگر در سه ماهه اول سال 1393 نسبت ب دوره‌ مشابه سال قبل که بیشترین کاهش کعادل 2.25 درصد و متعلق به کد صنعت 20 یعنی گروه صنایع تولید چوب، محصولات چوبی و چوب پنبه‌ای ( غیر از مبلمان) می‌باشد.

در بین 7 گروه صنعتی مهم در مجموع حدود 83 درصد ضریب اهمیت را به خود اختصاص داده‌اند؛ فقط شاخص تولید گروه "صنایع تولید ماشین آلات و تجهیزات طبقه بندی در جای دیگر " در سه ماهه اول سال 1393 نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل کاهش یافته است و شاخص تولید 6 گروه مهم دیگر افزایش داشته‌اند.


شاخص  تغييرات صنايع مختلفي اول ماهه سه سال 1393 به نسبت مشابه دوره سال قبل



كارگاه توليد شاخص مختلف هاي ماهه سه تفكيك به كشور صنعتي بزرگ‌هاي-مقدماتي








انتهای پیام/




برچسب ها: بانک ، مرکزی ، شاخص تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار