فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: باید تمرکز ما امروزه بر اتفاقات خاورمیانه و ارتباط آن با دفاع مقدس باشد و در این زمینه در بخش فرهنگی نقش آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار احمد غلام‌پور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در آیین رونمایی از 4 عنوان کتاب دفاع مقدس که در سالن اجتماعات پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: هر حادثه و اتفاقی که به صورت تاریخی رخ می‌دهد به میزان شناختی که از عمق آن حادثه خواهیم داشت می‌تواند در تبیین دقیق آن نقش داشته باشد.  
 
وی با اشاره به حادثه اشغال لانه جاسوسی که در آبان ماه 58 انجام شد، گفت: دو نوع نگاه درخصوص اشغال لانه جاسوسی وجود داشت؛ برخورد دولت موقت که معتقد بود این عمل در عرف دیپلماتیک نیست و نگاه امام خمینی(ره) که معتقد بودند این حادثه به عنوان انقلاب دوم شناخته شده که از انقلاب اول بزرگتر است.  
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: کشتی انقلاب با همه عظمتش باید نسبت به حوادث مهم حرکت مهمتری داشته باشد.  
 
سردار غلامپور اضافه کرد: در مسئله دفاع مقدس دچار مشکل شدیم و باید در مورد انتخاب واژگان کلیدی دفاع مقدس همچون جنگ تحمیلی، جنگ و دفاع مقدس دقت بیشتری داشته باشیم و این موضوع بسیار مهم است.  
 
وی با اشاره به اهمیت 8 سال دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس یک اتفاق بسیار مهم بود که در وحله اول نشان دهنده جنگ ایران و عراق است که در 31 شهریورماه 59 آغاز و در تیرماه 67 با یک قعطنامه به پایان رسید و علت جنگ به اصطلاح اختلافات مرزی بود.
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: نگاه دیگری که درخصوص جنگ وجود دارد رویارویی جنگ ایران و آمریکاست که از قبل از 31 شهریورماه 59 آغاز شده و دچار حوادثی شده که نقش آمریکا غیرقابل انکار است.  
 
وی تصریح کرد: امام فرموده بودند آمریکا برای حفظ منافع به صدام دستور حمله داد و این نشان از نقش آمریکا در جنگ است.  
 
سردار غلامپور با اذعان به ادامه جنگ پس از 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: یک مشکل اساسی که با وجود این همه زحمت وجود دارد مرزبندی دقیق بین کلمات است که باید تعاریف مشخصی از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی داشته باشیم.  
 
وی با اشاره به صرف انرژی بسیار زیاد در پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی از منظر سیاسی به موضوع نگاه می‌شود سوالات ساخته ذهن افرادی مطرح می‌شود که عمدتا باید بر روی آن بحث کرد.  
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: باید دفاع مقدس در بیان عملیات، دفاعیات و حماسه‌ها بیشتر دقت کنیم و باید آثار بزرگ حماسه دفاع مقدس امروز خود را نشان دهد.  
 
وی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و انطباق آن با مسائل جاری منطقه اظهار داشت: باید تمرکز ما امروزه بر اتفاقات خاورمیانه و ارتباط آن با دفاع مقدس باشد و در این زمینه در بخش فرهنگی نقش آفرینی کنیم.  
 
سردار غلامپور با اشاره به داشتن نگاه عمیق در همه حوزه‌ها درخصوص دفاع مقدس با تأکید بر الگوهای منطقه‌ای و اتفاقاتی که در پیرامون می‌افتد اضافه کرد: امروزه اتفاقات منطقه به نحوی با انقلاب اسلامی مرتبط است و 8 سال دفاع مقدس که به تبع پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده به وجود آمده  و می‌توان دفاع مقدس را به سمتی پیش ببریم که برکات خود را در حوادث نشان دهد.  
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی یکی از یادگاران دفاع مقدس است اضافه کرد: جنگ در همه حوزه‌ها هنوز ادامه دارد و همه اتفاقات رخ داده در سوریه، یمن، لبنان و افغانستان همه از قبل انقلاب اسلامی است که باعث ایجاد تحول شده است.  
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت تأثیرپذیری مخاطبین زیر 30 سال از جنگ تصریح کرد: باید هرچقدر که می‌توانیم مخاطب را در مصادیق به‌روزتر کنیم تا درک بهتر و تأثیرپذیری بیشتری داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: معتقد ، عنوان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار