با موافقت نمایندگان معادل یک درصد از درآمدهای مالیات مستقیم به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم ماده 80 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.  
 
براین اساس معادل یک درصد از کل درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم موضوع این قانون که به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، در قالب ردیف مشخصی در قوانین بودجه سالانه در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت نامه به نسبت  شاخص جمعیت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای زیر 250هزار نفر جمعیت پرداخت شود.  
 
در حالی این ماده تصویب شد که نمایندگان شهرهای بالای 250هزار نفر جمعیت با تصویب آن مخالف بودند و بارها پیشنهاد حذف کلمه 250 هزار نفر را مطرح کردند که مورد موافقت کلیت مجلس قرار نگرفت. 

همچنین، نمایندگان با ماده الحاقی موافقت کردند که تصریح می‌کند: به منظور توانمندسازی آن دسته از سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است، با نرخ صفر مالیاتی می‌باشد.  
 
این ماده الحاقی با ۱۴۶ رای موافق ۳۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: لایحه ، صحن ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار