آسوشیتدپرس: انتظار می‌رود بیشتر بحث‌های امروز در کاخ سفید متمرکز بر مذاکرات هسته‌ای ایران باشد

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت انتظار می‌رود بیشتر بحث‌های روز چهارشنبه در کاخ سفید متمرکز بر گفتگوهای هسته‌ای ایران باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن به قلم "جولی پیس" نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای نخستین بار پس از آن‌که افزایش تلفات غیرنظامیان در جریان جنگ اسرائیل با حماس در تابستان باعث تشدید تنش‌های بین این دو نفر شد، دیدار خواهند کرد. این دو رهبر همواره روابط متشنجی داشته‌اند.

انتظار می‌رود بیشتر بحث‌های روز چهارشنبه در کاخ سفید متمرکز بر یک مسئله حساس دیگر باشد: گفتگوهای هسته‌ای با ایران. در حالی‌که با ضرب‌الاجلی برای دستیابی به یک توافق نهایی کمتر از دو ماه فاصله است، همه طرف‌ها می‌گویند اختلافات قابل توجهی همچنان پابرجاست.

نخست وزیر اسرائیل پس از آن وارد واشنگتن می‌شود که در نشست‌هایی در سازمان ملل شرکت کرد و در سخنرانی تندی، حماس را به ارتکاب جنایات متهم کرد. سخنرانی نتانیاهو در واکنش به اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره انجام "جنگ نسل‌کشی" توسط اسرائیل در جریان جنگ غزه بود.

اسرائیل هزاران حمله هوایی در غزه انجام داد. این حملات به شهادت بیش از دو هزار و 100 فلسطینی منجر شد که بنابر اعلام سازمان ملل، بیشتر قربانیان، غیرنظامی بودند. بیش از 70 اسرائیلی نیز در این جنگ کشته شدند.

شمار تلفات غیرنظامیان در غزه به شدت مقامات آمریکایی را ناخرسند کرد و به انتقادهای علنی تندتر از اقدامات اسرائیل منجر شد.

اوباما و نتانیاهو آخرین بار در ماه مارس زمانی دیدار کردند که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها همچنان درگیر مذاکرات صلح به میانجیگری آمریکا بودند. این گفتگوها بدون دستیابی به یک توافق صلح، فرو پاشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار