عرب: استفاده از تیپ پسرانه در تیم ملی بانوان ممنوع است/ درخواست تست سلامت دادیم اما اقدامی نشده است

سرپرست تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان اظهار داشت: سرمربی تیم ملی هر گونه تیپ پسرانه در تیم ملی توسط بانوان را ممنوع کرده است، بانوان باید همانند یک خانم در تیم تمرین انجام دهند.

عرب سرپرست تیم ملی فوتبال زیر 16 سال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی زیر 16 سال آبان ماه سال جاری مسابقات مقدماتی آسیا در سریلانکا را در پیش دارند اردوهای منظم و مناسبی برای حضور پر قدرت ملی پوشان در رقابت‌های سریلانکا برپا شده است آخرین مرحله از اردوهای تدارکاتی روز گذشته هشتم مهر برپا شده است تا زمان اعزام ادامه می‌یابد.
 
وی افزود: برای ارتقا سطح فنی و آمادگی جسمانی بازیکنان هفته گذشته اردوی برون مرزی بسیار خوبی را در تایلند برگزار کردیم، سه بازی مناسبی را نیز انجام دادیم شرایط آب و هوایی تایلند بسیار گرم بود بانوان کشورمان علی رغم مشکلاتی که در این شرایط با آن مواجه بودند اما عملکرد مناسبی را ارائه دادند.
 
وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال زیر 16 سال کشورمان در شرایطی در تهران تمرین انجام می‌دهند که کشور سریلانکا از نظر شرایط آب و هوایی در شرایطی کاملا متفاوت با تهران قرار داد سریلانکا کشوری است دارای آب و هوای گرم که از لحاظ شرایط جوی به مناطق جنوب کشورمان و جزیره کیش نزدیک است در شرایط فعلی که مسابقات لیگ آغاز می‌شود برپایی اردو در منطقه جنوب و انجام بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری مستلزم برنامه‌ریزی مناسب  بوده است که متاسفانه این امر محقق نشده است.
 
عرب افزود: کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال همیشه به فوتبال بانوان لطف  و توجه داشته‌اند کفاشیان در هر شرایطی که تیم ملی بانوان نیازمند به همیاری و کمک بوده است تیم ملی را پشتیبانی کرده است.
 
وی تصریح کرد: کمیته بانوان نیز باید برای رفع مشکلات فوتبال بانوان فدراسیون  فوتبال را همراهی کنند متاسفانه علی رغم اینکه کم‌تر از یک ماه به مسابقات ریکانکا فرصت داریم اما تاکنون بازی دوستانه  و تدارکاتی برگزار نکردیم و در تورنمنتی شرکت نکرده‌ایم بازیکنان تیم ملی از لحاظ جسمانی و قدرت فیزیکی در مقایسه با حریفان به طور حتم در شرایط پایین تری قرار دارند.
 
عرب تصریح کرد: مشکلات تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان بسیار زیاد است عدم حضور  مربی بدن ساز مناسب و حرفه‌ای در تیم باعث شد در تورنمنت سال گذشته در روسیه بازی برده تا دقیقه 83 را با دریافت سه گل تا پایان بازی واگذار کنیم. از طرفی عدم حضور مربی دروازه‌بان حرفه‌ای نیز در کسب نتایج نامناسب تیم دخیل است. اگر چه این مشکلات با حضور یک مربی بدن ساز و دروازه‌بان مرد حرفه‌‌ای باتجربه در تیم ملی بانوان قابل حس است اما مسئولان ورزشی و فدراسیون فوتبال به دلیل فضای حاکم در جامعه کشورمان از حضور مربی مرد در کنار تیم ملی فوتبال بانوان امتناع می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: مربیان اکثر باشگاه‌های تیم‌های فوتبال بانوان مرد هستند. تیم‌ها از تجربه‌ی مردان فوتبالی استفاده می‌کنند. کمیته بانوان برای رفعت این مشکل تاکنون کلاس‌های آموزشی جهت پرورش مربی بدن ساز و دروازه بان خانم برگزار کرده است در اینصورت مسئولان تیم‌های ملی بانوان شرایط استفاده از یک مربی باتجربه خانم در جهت حل مشکلات تیمشان را ندارند.
 
عرب ادامه داد: برنامه‌ریزی کمیته بانوان ضعیف است. اردویی به مدت شش روز برپا می‌کنند در حالی که بازیکن به مدت 10 روز استراحت کرده است. از طرفی بازیکنان تیم ملی فوتبال یا تیم باشگاهی ندارند و یا اینکه در رشته فوتسال فعالیت داشته‌اند. ضمن اینکه اگر آسیب‌دیدگی برای بازیکنان ایجاد شود شرایطی برای حضور و جایگزینی بازیکن دیگر در تیم وجود ندارد. متأسفانه تعداد بازیکنان آماده و در حد تیم ملی که در اختیار داریم محدود است.
 
سرپرست تیم ملی نوجوانان زیر 16 سال تصریح کرد: امیر شجاعی سرمربی تیم زدن هر گونه تیپ پسرانه توسط بانوان در تیم ملی را ممنوع کرده است. فوتبالیست‌ها باید از پوششی استفاده کنند که بیانگر جنسیت آنها باشد و یا تیپی کاملا دخترانه در تیم حاضر شوند.
 
وی ادامه داد: به عنوان سرپرست تیم به سلامت جسمانی بازیکنان اهمیت می‌دهم از این رو دو ماه پیش درخواستی مبنی بر انجام تست سلامت از بازیکنان تیم‌های نوجوانان به کمیته بانوان ارسال کردم اما متأسفانه شجاعی (رئیس کمیته بانوان) تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند. البته سرمربی تیم و شخص خودم بسیار به حرکات و رفتار بازیکنان تیم توجه می‌کنیم اگر رفتاری مشکوک را از بازیکنان  
شاهد باشیم به طور حتم در خصوص سلامت جنسیتی آنها اقدام می‌کنیم البته تاکنون با مشکل دو جنسیتی در تیم مواجه نبودیم.

وی افزود: نامه‌ای مکتوب به کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه با اینگونه تیم داری بهتر است فوتبال بانوان را کنسل کنیم ارسال کردم کفاشیان با آگاهی از شرایط بازیکنان تیم ومشکلات فوتبالیست‌ها بسیار متعجب شد، شرایط تیم فوتبال بانوان را فاجعه عنوان کرد. شجاعی رئیس کمیته بانوان در این مدت فعالیتش چقدر سرمایه‌گذاری و استعدادیابی انجام داده است. فوتبال بانوان باید از پایه بسط و بازیکنان علاقمند استعدادیابی پرورش یابند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: زیر 16 سال ، عرب ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار