در یادداشتی در پایگاه خبری "مک‌کلاچی" ؛

باراک اوباما: جهان برای رهبری به آمریکا می‌نگرد

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که جهان برای رهبری به آمریکا می‌نگرد و این کشور مسائل جهانی را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در پایگاه خبری "مک‌کلاچی"  مدعی شده است که جهان برای رهبری به آمریکا می‌نگرد.

اوباما در این یادداشت با بیان اینکه آمریکا جهان را برای مبارزه با چالش‌های بزرگ هماهنگ کرده است، نوشت: "آمریکا جهان را در مبارزه برای تضعیف و نهایتا نابودی گروه تروریستی موسوم به داعش رهبری می‌کند. این گروه تمام مردمی را که با آن در عراق و سوریه روبرو شده‌اند، به وحشت انداخته است. در وحشتناک‌ترین جنایات ممکن، آن‌ها افراد بی‌گناه را سر بریده و ویدئوهای این وحشیگری را منتشر کرده‌‌اند تا جهان را شوکه کنند. هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با این گروه شیطانی وجود نخواهد داشت. تنها زبانی که این جانی‌ها می‌فهمند، زبان زور است."

 در ادامه این یادداشت اوباما به تشریح این طرح پرداخته و نوشته است که واشنگتن قصد ندارد به تنهایی عمل کند و همچنین قرار نیست "نیروهای زمینی آمریکا سرزمینی خارجی را اشغال کنند." به گفته اوباما تاکنون 40 کشور برای پیوستن به آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند. امارات و عربستان از جمله این کشورها هستند.

اوباما همچنین در این یادداشت  به تحولات اوکراین پرداخته و بار دیگر روسیه را به تجاوزگری متهم کرده است و  نوشته است: "ما تحرکات جهانی علیه تجاوز روسیه به اوکراین را رهبری می‌کنیم. ما همراه با متحدان خود، مردم اوکراین را در برای بهبود دموکراسی و اقتصادشان حمایت می‌کنیم. ما متحدان خود در ناتو را تقویت کرده و به تعهد خود مبتنی بر دفاع جمعی، پایبند هستیم. ما هزینه‌هایی را به روسیه تحمیل کرده و با دروغ در برابر واقعیت، مبارزه می‌کنیم. این هفته من از کشورهای بیشتری خواستم تا در جهت درست تاریخ، به ما بپیوندند."

ر ئیس جمهور آمریکا در یادداشت خود مدعی شده است که واشنگتن با بیماری ابولا مبارزه و و تغییرات اقلیمی جهان راهبری می‌کند.

وی نوشته است: "آمریکا هرآنچه را که برای پاسخگویی به آزمون‌های کنونی لازم باشد، انجام می‌دهد. چراکه با وجود تمام چالش‌هایی که در قرن جدید وجود دارد، هیچ ملتی روی زمین موقعیتی بهتر از ما ندارد تا آینده را به دست آورد. مردم تمام جهان برای رهبری به ما می‌نگرند. ما از این مسئولیت استقبال می‌کنیم. ما میراث‌داران سربلند آزادی هستیم و همانطور که این هفته نشان دادیم، ما آماده‌ایم تا هرآنچه لازم است برای تضمین انتقال این میراث به نسل‌های آینده، انجام دهیم."

انتهای پیام
برچسب ها: اوباما ، جهان ، رهبری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار